معمّا: بچه ها حالشان خوب است!

معمّا: بچه ها حالشان خوب است!

اجازه بدهید برای سرگرمی هم شده، یک معمّا طرح کنم. حل کردنش البته جایزه ندارد اما ممکن است آدم را دچار احساسات جالبی بکند. احساساتی از قبیلِ حسرت، دریغ، لذت و شاید هم حسادت! به عکس شماره ی یک نگاه کنید و حدس بزنید این افراد مشغولِ چه کاری هستند.

عکس شماره ی یک

عکس شماره ی یک

کمی جلوتر می رویم. عکس شماره ی دو را هم نگاه کنید. به نظرتان مشغولِ درست کردنِ قایقی چوبی هستند تا با آن بروند داخل آب؟!

عکس شماره ی دو

عکس شماره ی دو

تصویر سه را هم نگاه کنید.

عکس شماره ی سه

عکس شماره ی سه

بگذارید از یک زاویه ی دیگر به این سازه ی چوبی نظر بیندازیم. در عکس شماره های چهار، شما این سازه ی چوبی را از راهی دور می بینید؛ ساخته شده و آماده. شبیه قایقِ ماهیگیری ست؟!

عکس شماره ی چهار

عکس شماره ی چهار

در عکس شماره ی پنج، کمی نزدیک تر می رویم. هنوز حدس نزده اید؟

عکس شماره ی پنج

عکس شماره ی پنج

و باز هم نزدیک تر. عکس شماره شش.

عکس شماره ی شش

عکس شماره ی شش

اگر نتوانستید حدس بزنید، عکس شماره ی هفت را نگاه کنید. بله! معما چو حل گشت، آسان شود! این یک سینمای آبی ست. اینجا جزیره ی « یااونوی » واقع در تایلند است و این سینما که در میان آب ها و صخره ها ساخته شده، اسمش هست: (( آرچیپلاگو )).

عکس شماره ی هفت

عکس شماره ی هفت

این مکان در اصل برای جشنواره ی موسیقی راک استفاده می شد که در حال حاضر به عنوان سینما از آن استفاده می شود. تماشاگران بوسیله ی قایق به این سازه ی چوبی شناور در آب می رسند. این سینما با الهام از مکان های ماهیگیری در روستاهای تایلند ساخته شده و تمام لوازم به کار رفته در آن، قابل بازسازی و استفاده ی دوباره است.

عکس شماره ی هشت

عکس شماره ی هشت

در عکس شماره ی نه هم می بینید که مردم نشسته اند ( در واقع یله داده اند ) و فیلم نگاه می کنند. حالا جالب است بدانید که این سازه توسط آپیچاتپونگ ویراستاکول ( عمو بونمی که می تواند زندگی های گذشته اش را به یاد بیاورد ) و تیلدا سوئینتن طراحی و تدارک دیده شده است.

عکس شماره ی نه

عکس شماره ی نه

در شرایطی که سینمای ایران از داشتن سالن محروم است و آن چند تایی هم که هست، کم و بیش بسته می شود و متروکه، دیدنِ این نوع سینما، آنهم وسط اقیانوس و با آن منظره ی مسحورکننده، از آن لطائفِ بامزه ی روزگار است. تصورش را بکنید که چه لذتی می دهد در همچین جایی فیلم دیدن. لااقل تصور که می توانیم بکنیم!

عکس شماره ی ده

عکس شماره ی ده

۳ دیدگاه به “معمّا: بچه ها حالشان خوب است!”

  1. حسین رازی اده گفت:

    دست و جیق وهوراااااااااااااا
    هوررررراااااااااااا

  2. یلدا گفت:

    جالب بود. ممنون

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سینمای خانگی من – نقد و بررسی فیلم