سینماهایی که تبدیل به خرابه شدند – قسمت اول

سینماهایی که تبدیل به خرابه شدند – قسمت اول

ما همیشه از اوضاع سالن های سینمای کشور که در حال بسته شدن هستند یا دارند متروکه می شوند، شکایت می کنیم اما بد نیست نگاهی هم بیندازیم به سالن هایی قدیمی در اقصی نقاط دنیا؛ سالن هایی که برخی شان حتی همسنِ خودِ سینما قدمت دارند و می شود به راحتی گفت که با آن طراحی های پیچیده و نقش و نگارهای چشم نواز، اثری هنری محسوب می شوند؛ اثری همپای بهترین آثار هنری دنیا. در این تصاویر می بینید که چطور این آثار هنری، حالا به خرابه ای تبدیل شده اند و کم کم در حال نابودی هستند. این مطلب در دو قسمت ارائه می شود که قسمت اول را در ادامه خواهید دید.

عکس های ( الف ): فلورا هال واقع در منچستر انگلیس از سال ۱۹۰۱ تا ۱۹۶۰ سالن سینما بود و بعد از بسته شدن، بین سال های ۱۹۷۰ تا ۱۹۸۶ به عنوان سالن بازی بینگو مورد استفاده قرار گرفت و در حال حاضر به چنین حال و روزی افتاده است.

الف -1

الف -۱

الف -2

الف -۲

الف - 3

الف – ۳

الف - 4

الف – ۴

عکس های ( ب ): تئاتر میشیگان. بین سال های ۱۹۲۵ تا ۱۹۷۶ فعالیت می کرد. این سالن با ۴۰۳۸ صندلی ( بله! درست خواندید! ) و با طراحی ریزبینانه و معماری منحصربه فرد و نقاشی های پیچیده ای که روی سقف هایش کار شده، به سال ۱۹۲۵ در سیزده طبقه در ایالت میشیگان آمریکا ساخته شد. این ساختمان در جایی برپا شد که قبلاً یک گاراژ کوچک ماشین بود. در ۱۹۶۷ این ساختمان تعطیل شد اما دو بار دیگر تا سال ۱۹۷۱ باز شد. که یک بارش در ۱۹۷۲ به عنوان کلابی شبانه و یک بار دیگر در سال ۱۹۷۳ به عنوان سالن کنسرت مورد استفاده قرار گرفت. اما در نهایت در سال ۱۹۷۶ برای همیشه بسته شد و از آن به بعد، همانطور که در تصویر ( ب – ۲ ) مشاهده می کنید، به عنوان گاراژ ماشین استفاده شد.

ب-1

ب-۱

ب-2

ب-۲

عکس های ( ج ): Proctor’s Roof Theatre در ایالت نیوجرسی. سال های فعالیت بین ۱۹۱۵ تا ۱۹۶۸٫

ج-1

ج-۱

ج-2

ج-۲

ج-3

ج-۳

عکس های ( د ): Palace Theatre در ایالت ایندیانا. سال های فعالیت بین ۱۹۲۵ تا ۱۹۷۲٫

د-1

د-۱

د-2

د-۲

عکس های ( ه ): Eastown Theatre ذر ایالت دیترویت. در ۱۹۳۰ با ۲۵۰۰ صندلی افتتاح شد. تا سال ۱۹۶۰ به عنوان سالن سینما مورد استفاده قرار می گرفت. از ۱۹۶۹ تا ۱۹۷۰ مکان معروفی بود برای برگزاری کنسرت؛ جایی که The Doors، پینک فلوید و خیلی افراد و گروه های معروفِ دیگر در آنجا برنامه اجرا کردند. و بعد از آن، این سالن به عنوان های مختلف دیگری هم مورد استفاده قرار گرفت: برای برپایی موسیقی جاز، سالن نمایش فیلم های بزرگسالان، مکان برگزاری جشن ها و حتی کلیسا!

ه-1

ه-۱

ه-2

ه-۲

ه-3

ه-۳

عکس های ( و ): سالن برادوی که بعداً به پارامونت تغییر نام داد. این سالن در ۱۹۱۲ با ۱۷۷۲ صندلی، در لانگ برانچ نیوجرسی آمریکا ساخته شد و تا ۱۹۵۹ مشغول به کار بود.

و-1

و-۱

و-2

و-۲

و-3

و-۳

عکس های ( ز ): یک سالن دیگر به نام پارامونت که در ۱۸۸۶ ( بله! اشتباه نخواندید! ) ساخته شد و تا سال ۱۹۸۶ فعالیت داشت. این سالن در نوارک نیوجرسی قرار دارد.

ز-1

ز-۱

ز-2

ز-۲

ز-3

ز-۳

ز-4

ز-۴

ادامه دارد …

 

یک دیدگاه به “سینماهایی که تبدیل به خرابه شدند – قسمت اول”

  1. hasti گفت:

    خرابه های سینمای اونا شبیه الان سینمای ماست!

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سینمای خانگی من – نقد و بررسی فیلم