کی به کی شبیه است؟!

کی به کی شبیه است؟!

پُست امروز کمی بامزه است. به دو عکس زیر نگاه کنید. سمت راستی متعلق است به مجید مشیری، بازیگر سینما و تلویزیون ایران و سمت چپی متعلق است به ارنست همینگوی. شباهتشان عجیب نیست؟ به نظر من که مو نمی زنند. این کشفی ست که خودم به آن نایل شدم! یعنی مثلاً اگر قرار باشد روزی فیلمی درباره ی ارنست همینگوی ساخته شود، مجید مشیری می تواند گزینه ی خوبی باشد! خودتان قضاوت کنید …

(( فلانی به چه کسی شبیه است؟ )) از آن بازی هایی ست که شاید ما در طول زندگی مان بارها انجام داده ایم.  کشف شباهت بین آدم ها از لحاظ چهره، علاوه بر اینکه همیشه موجب خنده است، گاهی این شباهت ها به حدی ست که باعث تعجبمان هم می شود ( مثل مورد بالا ). حالا این بازی را می توانیم به عالم سینما بکشانیم و ببینیم بازیگران و چهره های معروف به چه کسی شباهت دارند.  در ادامه، عکس هایی از چهره های معروف آورده شده که خواهید دید به کدام شخصیت تاریخی، هنری، اقتصادی، سیاسی یا حتی جنایی (!) شباهت دارند. شما هم اگر از این دست شباهت ها در سینمای خودمان پیدا کردید، در میان بگذارید. بهرحال اگر گاهگداری هم به این چیزهای حاشیه ای فکر کنیم، بد نیست! مزه ی زندگی به همین چیزهاست خلاصه!

منبع: vixiz

۹ دیدگاه به “کی به کی شبیه است؟!”

  1. فاطمه گفت:

    سلام. این موضوع خیلی جالبه. این شباهت ها ازون مواردیه که زیاد بهش برخوردم، اگه یادداشت می کردم الان یه لیست بلندبالا ازونا داشتم، ولی تا جایی که الان یادم میاد شیلا خداداد به اولیویا دوهاویلند شباهت داره. توی فیلم پدرخوانده هم اون وقتی که آل پاچینو توی ایتالیا بود، یکی از محافظاش خیلی شبیه مارادونا بود، البته مارادونای سال ۱۹۸۶ نه مارادونای الان!
    راستی اون اسفندیار رحیم مشایی که دوست جون جونی احمدی نژاد بود هم الحق خیلی شبیه مستربین هست! توی غیر سینمایی ها هم بین علی پروین و آقای رفسنجانی شباهت دیده میشه!!

    • damoon گفت:

      شباهت های ظریفی بود! مخصوصاً شباهت محافظ آل پاچینو در زمانی که او در ایتالیا بود به مارادونای سال ۱۹۸۶!!! برای من که اهل فوتبال نیستم، درکش سخت است! اگر باز هم چیزی یادتان آمد، مشتاق شنیدنم.

  2. نگین گفت:

    همیشه فکر میکنم هانیه توسلی به الیزابت تیلور شباهت دارد. الیزابت تیلورِ خیلی جوان. اما هیچ وقت این را جایی نشنیده ام. شاید فقط نظر من است وشاید چون هردویشان را خیلی دوست دارم.

  3. فاطمه گفت:

    سلام مجدد. با چند مورد دیگه از شباهتا که یادم اومده در خدمتتان هستم!
    ۱- دانیل دی لوییس که خیلی شبیه جرمی آیرونزه، مخصوصا تو بعضی فیلما (مثل عصر بیگناهی) که ممکنه آدم با جرمی آیرونز اشتباه بگیردش
    ۲- رومن پولانسکی و ادوارد سعید اندیشمند فقید فلسطینی به هم شبیه هستند.
    ۳- یه نماینده مجلس معروف به اسم “بکتاش سیاوش” توی افغانستان هست که خیلی شبیه محمد رضا گلزاره و کشته مرده ظاهرا زیاد داره!
    ۴- دیوید فرر بازیگر قدیمی انگلیسی منو یاد گری کوپر می اندازه که البته هم دوره هم بودن. مخصوصا این عکسشون خیلی شبیهه به نظرم
    http://s5.picofile.com/file/8103479334/David.jpg
    ۵- این شباهت بعدی که می خوام بگم یه مقدار چشم بصیرت میخواد و توی نگاه اول شاید به نظر نیاد ولی من اونو حس می کنم. تیم آرژانتین قبلا یه بازیکن نوک حمله به نام هرنان کرسپو داشت که داستانش طولانیه… خلاصه این کرسپو یه مقدار شبیه ژان پل بلموندو هست ولی به خوش تیپی اون نیست! البته این یکی تشخیصش چشم بصیرت می خواد!!
    ۶- یه عکسی هم یه بار تو فیسبوک دیدم که خیلی خندیدم و بد نیست اونو هم بذارم: یه روحانیه که خیلی شکل جواد رضویانه! و به طنز زیرش نوشته بودن پدر جواد رضویان!
    http://s5.picofile.com/file/8103479518/javad_razavian.jpg

    • damoon گفت:

      سلام
      شباهت دی لوئیس و آیرونز هم جالب بود. نشنیده بودم اما تاحدودی درست است. پولانسکی عزیز و ادوارد سعید که حسابی شبیهند. عالی بود. این آقای بکتاش سیاوش را قبلاً هم دیده بودم. بابت زحمتی که به خاطر عکس ها کشیدید ممنون.

  4. alireza گفت:

    بعضی از عکسها اسم نداشت و متوجه نشدم کی به کی شبیه!
    اما مطلب جالبیه چند جای دیگه هم مطالب مشابهی دیده بودم، مثلاً رفسنجانی شبیه شان پن هستش!

  5. سمانه گفت:

    جالب بود.

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سینمای خانگی من – نقد و بررسی فیلم