پشت صحنه هایی دیدنی، از فیلم های سینمای وحشت

پشت صحنه هایی دیدنی، از فیلم های سینمای وحشت

اینبار می خواهیم به قاتلان روانی و موجودات ترسناک و افراد جن زده و حیوانات آدمخوار از دریچه ی دیگری نگاه کنیم. می خواهیم ببینیم وقتی به آن ها نزدیک بشویم، آیا همچنان ترسناک هستند. می خواهیم ببینیم پشت صحنه، چطور بوده اند و چه می کرده اند، که مطمئن بشویم این ها همه ش فیلم است، که کمتر بترسیم!

۱٫ « سکوت بره ها » ( ۱۹۹۱ ): در این عکس آنتونی هاپکینز در نقش هانیبال لکتر را می بینید که در وقفه ی بینِ فیلم برداری، استراحتی می کند و چون دست و بالش را بسته اند که ملت را نخورد، عوامل صحنه کمکش می کنند و از لای ماسکش، به او چیزی می خورانند! عکس فوق العاده ای ست این.

1

1

۲٫ « کوسه » ( ۱۹۵۷ ) : در این عکس، استیون اسپیلبرگ، کارگردان فیلم  را در دهان کوسه ی فیلمش می بینید! این فیلم در زمانِ خود یکی از پرفروش ترین ها محسوب می شد و طوفانی در فیلم های ترسناک بوجود آورد.

2

2

۳٫ « بیگانه » ( ۱۹۷۹ ): یک عکس بی نظیر از پشت صحنه ی فیلمِ عالی ریدلی اسکات. در این عکس، موجود بیگانه را می بینید که در وقفه ی بین فیلمبرداری گوشه ای نشسته و در حال استراحت است. عروسک گردانِ این موجود، جوانی نیجریایی و دانشجوی طراحی بود به نام بولاجی بادِجو که تنها و تنها در همین یک فیلم بازی کرد. همیشه کنجکاوِ زندگیِ این آدم هایی بوده ام که تنها در یکی دو فیلم بازی می کنند و بعد غیبشان می زند.

3

3

۴٫ « کابوس در خیابان الم » ( ۱۹۸۴ ): اینجا رابرت انگلاند را می بینید که ماسک فِرِدی کروگرش را بالا زده و خواسته عکاس را بترساند.

4

4

۵٫ « هالووین » ( ۱۹۷۸ ): فیلم  کارپنتر با بودجه ای ۳۲۰ هزار دلاری و تنها در ۲۱ روز ساخته شد اما در آمریکا معادل ۴۷ میلیون دلار و در جهان ۶۰ میلیون دلار فروش کرد.

5

5

۶٫ « کریترز ۳ » ( ۱۹۹۱ ): این یکی، از آن فیلم های بسیار بدِ سینمای وحشت است که البته جایش مطمئناً در این لیست نبود اما خب، دیدنِ دی کاپریوی اینقدر کوچک، آن هم در حالیکه دستش در حلق یک موجود ترسناک است، آنقدرها هم نمی تواند بد باشد!

6

6

۷٫ « کری » ( ۱۹۷۶ ): یکی از فیلم های عالی برایان دی پالما و یکی از فیلم های محبوبِ من. در این عکس، سیسی اسپیسک را غرق خون می بینید. این عکس مربوط به سکانس پایانی ست که دوستان کریِ محجوب و طفلکی، اذیتش می کنند و خونِ خوک را هنگامی که روی سِن به عنوان دخترِ برگزیده ی مهمانی رفته، روی سرش می ریزند و همین کار خشمِ کری را برمی انگیزد و همه را لت و پار می کند. هیچ وقت دکوپاژِ مثل همیشه بی نظیر و ویران کننده ی دی پالما را در این صحنه فراموش نمی کنم.

7

7

۸٫ « جیغ » ( ۱۹۹۶ ): درو باریمور و کارگردان فیلم، وس کریون. احتمالاً کریون دارد نحوه ی استفاده از چاقو  برای مقابله با گوست فِیس را به باریمور یاد می دهد.

8

8

۹٫ « درخشش » ( ۱۹۸۰ ): آن دخترهای دو قلو که معرف حضورتان هستند! اینجا در حال فیلمبرداری از صحنه ی مربوط به آن ها هستند. به دو زیر پایی که برای مشخص شدنِ جای دقیقِ دخترها در کادر دوربین، استفاده شده، دقت کنید. « درخشش » جایگاه ویژه ای در سینمای وحشت دارد؛ همچون دیگر آثار کوبریک فقید.

9

9

۱۰٫ « جن گیر » ( ۱۹۷۳ ): عوامل مشغول گریم و سر و سامان دادن به لیندا بلرِ جن زده هستند. می گویند بلر بعد از بازی در این فیلم، دچار مشکلات روحیِ زیادی می شود و حتی تحت درمان هم قرار می گیرد. یکی از ترسناک ترین فیلم هایی ست که دیده ام. هنوز هم من را تحت تأثیر قرار می دهد.

10

10

۱۱٫ « پرندگان » ( ۱۹۶۳ ): هیچکاک بزرگ، مشغول هدایت بازیگرانش است. بر طبق گفته ی پاتریشیا هیچکاک، دختر هیچکاک، او بعد از موفقیت « روانی » برای پیدا کردنِ پروژه ای که همان موفقیت را تکرار کند، به دردسرهای زیادی افتاد چون حس می کرد حالا همه از او انتظار بیشتری دارند. تا اینکه بالاخره کتاب « پرندگان » دافنه دوموریه را پیدا می کند و تصمیم به ساختش می گیرد.

11

11

۱۲٫ « فرانکنشتاین » ( ۱۹۷۰ ): بوریس کارلوفِ بزرگ هنگام خوردنِ چای و شیرینی در زمان استراحتِ بینِ فیلمبرداری، با همان گریمِ فرانکنشتاین. کارگردان فیلم هووارد کُچ بود.

12

12

۱۳٫ « مگس » ( ۱۹۸۶ ): مگسِ فیلم، کارگردانِ فیلم، دیوید کراننبرگ را اسیر کرده و در حال خوردنش است!

13

13

۱۴٫ « جیغ ۴ » ( ۲۰۱۱ ): در اینجا، گوست فِیس، شخصاً آمده تا ببیند دست پخت وس کریونِ کارگردان، چگونه شده است!

14

14

منبع: dailymail

۳ دیدگاه به “پشت صحنه هایی دیدنی، از فیلم های سینمای وحشت”

  1. سمانه گفت:

    یکی نیس به من بگه این موقع شب برای چی این پست رو اومدم ببینم…واااای…عکس پشت صحنه هاشونم ترسناکه.

  2. جیحون گفت:

    چون پشت صحنه جنگیر رو دیدم، اون عکس مربوط به لیندا بلر نیست، بلکه عروسکیه که قراره تو اون صحنه گردنش ۱۸۰ درجه بچرخه که البته فقط برای همون صحنه ازش استفاده شد.

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سینمای خانگی من – نقد و بررسی فیلم