از میانِ گفته های اهالی هنر، شماره ی یک

برای آنکه حقیقتی را به شما گفته باشم فقط سعی دارم زنده بمانم، چون نگرانی های زیادی در باب مرگ دارم. فقط دست و پا می زنم بیشتر زنده بمانم. زندگی من همین شده.

لارس فون تریر

 ***

خب وقتی آدم می بیند کسی مثل آرنولد شوارتزنگر تا این حد در زندگی اش موفق شده، فکر می کند که حتماً من هم می توانم بشوم!

وودی آلن

 ***

هدفم صرفاً دستیابی به پول و درآمد کافی بود و موفق هم شدم.

چارلز برانسن

 ***

دو گروه فیلمساز وجود دارند. دسته ی اول آن هایی که می خواهند نشان دهند چطوری فیلم ساخته اند و دسته ی دوم آن هایی که خودشان را پنهان می کنند. من از دسته ی دوم خوشم می آید ولی خودم از دسته ی اولم.

 اورسن ولز

 ***

اگر فیلمی در حدود سیزده نکته ی مبهم داشته باشد، مطمئن می شوم در حال ساخت فیلمی هستم.

آلفرد هیچکاک

 ***

ذهنم را متوجه چیزهای غیرضروری نمی کنم.

پیتر جکسون

***

اگر اصلاً در فیلم هایی که می سازم نقطه ی قوتی هست همین است که سرگرمی را فراموش نمی کنم. من کمدی را به یک معنا برای دلگرم کردن مردم نسبت به موضوع به کار می برم. به جای اینکه بگویم (( حالا می خواهم برای تان یک حکایت اخلاقی تعریف کنم و بهتر است از آن خوش تان بیاید )) اول آن ها را سرگرم می کنم. اول آن ها را به خنده می آورم و بعد شاید آن قدر نرم شده باشند که نوعی مفهوم اخلاقی را بپذیرند؛ بدون آن، فیلم خیلی ثقیل می شود.

فرانک کاپرا

 ***

هنر واقعی در خودِ انجام دادن کار است.

ژان رنوار

***

شخصیتی که فوراً همه چیز را بگوید آدم خسته کننده ای ست.

آلفرد هیچکاک

***

سینما بهترین کار دنیاست. سینمای دنیایی خلق می کند که ما آن را می آفرینیم. یک زندگی به وجود می آید که ما براساس میل خودمان آن را می سازیم. آدم هایش آن گونه اند که ما فکر می کنیم و دوست داریم. مناسبات آن به گونه ای ست که ما دلمان می خواهد.

محمود کلاری

 ***

مخاطب در مورد شروع شما را می بخشد اما در مورد پایان اصلاً.

رابرت تاون

 ***

آدم باید حاضر باشد به کار غالباً بسیار ملال انگیزِ لازم برای رساندن تلاش هنری به حد کمال تن در دهد. و در این تلاش فقط آن عشق است که باید نمود داشته باشد. بیش از صد برداشت طول کشید تا چارلی به دخترکی یاد داد چه طور گلی را به دست او بدهد، و فقط عشق در این کار نمود داشت. چارلی صد برداشت لازم داشت تا هنر اعجاب انگیزش را روی پرده بیاورد.

چاک جونز ( انیماتور )

 ***

من واقعاً اهل پیام نیستم. شاید پیام های قاچاقی کوچکی را مخفیانه وارد فیلم کنیم، ولی این ادعاها نباید پابرهنه وسط فیلم بروند. در فیلم های معینی امیدوارم که تماشاگران با کمی اندوخته از سینما بیرون بروند.

بیلی وایلدر

 ***

سطح هر فیلمی نشانگر سطح فلسفی، فکری، احساسی و هنری خود کارگردان است … غیرممکن است که کارگردان فیلمی پایین تر از سطح خودش بسازد.

آکیرا کوروساوا

***

سرگرمی می تواند آرزوی تبدیل شدن هنر را در سر بپروراند و اصلاً به هنر تبدیل شود. اما اگر از ابتدا قصدت تولید هنر باشد، ابلهی بیش نیستی.

استیو مارتین

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سینمای خانگی من – نقد و بررسی فیلم