بخشی از کتاب « تسلی بخشی های فلسفه » اثر آلن دو باتن

آنچه باید نگرانمان کند تعداد مخالفان ما نیست، بلکه خوب بودن دلایلی آن ها برای این کار است. پس ما باید به جای توجه به عدم محبوبیت به تبیین ها و دلایل عدم محبوبیت توجه کنیم. این که بشنویم تعداد زیادی از افراد جامعه ما را دچار اشتباه می دانند ممکن است هراسناک باشد، ولی پیش از ترک موضع خود، باید به روش آن ها برای دستیابی به این نتایج توجه کنیم. درستی روش تفکر آن هاست که باید اهمیتی را که به عدم تأئید آن ها می دهیم تعیین کند.

توضیح: املای کلمات، فاصله گذاری ها، علائم و به طور کلی، ساختار نوشتاری این متن، عیناً از روی متن کتاب پیاده شده، بدون دخل و تصرف.

پی نوشت: به بخش « تک گویی درونی » که بروید، قسمت اولِ بخشِ کوتاهی از این کتاب را خواهید دید. درباره ی خودِ کتاب، همانجا حرف هایم را زده ام؛ عالی ست. به تازگی هم کتاب « هنر سیر و سفر » دوباتن را تمام کرده ام که می توانم بگویم بی نظیر است. بعداً درباره اش صحبت خواهم کرد.

۴ دیدگاه به “بخشی از کتاب « تسلی بخشی های فلسفه » اثر آلن دو باتن”

  1. روشنک گفت:

    سلام.. کتابی رو که پیشنهاد داده بودید.. لذت سیر و سفر آلن دو باتن و دو کتاب دیگر از این نویسنده را خریدم و اولی را شروع کرده ام به خواندن.. این یکی را هم اگر زودتر دیده بود می خریدم.. حالا هم دیر نشده!.. نوشته هایش را دوست دارم و شگفت زده ام می کند.. انگار که دارم نوشته های خودم را می خوانم.. خودخواهم نه؟.. همینم که هستم!.. : )) ..

    • damoon گفت:

      سلام
      چه خوب که شما هم دوست داشتید. حدس می زدم. اصلاً شیرین می نویسد این مرد! و خودخواهی چرا؟ این که خودخواهی نیست. آدم باید خودش را دست بالا بگیرد. اتفاقاً همینطوری باشید، خوب است.

  2. سایه گفت:

    این کتاب عالیه من از لحظه به لحظه خوندن این کتاب لذت بردم.

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سینمای خانگی من – نقد و بررسی فیلم