از میان فیلم ها، شماره ی هفده

  • ایپ من ( تونی لئونگ ): می گن “اونی که از همه کاملتره، به نوعی معیوبه”. تنها به وسیله ی عیب هاست که می تونیم پیشرفت کنیم. این یه مَثَلِ واقعاً مفیده.

« استاد اعظم » ساخته ی وونگ کار وای

***

  • استون بَنکس ( مل گیبسون ): موفقیت، موفقیتِ واقعی، تمایل به انجام کاریه که دیگران تمایلی به انجامش ندارن.

« بی مصرف ها ۳ » ساخته ی پاتریک هیوز

 ***

  • درکس ( دِیو باتیستا ): هیچی توی کله ی من فرو نمی ره؛ واکنشام خیلی سریعه، قبل از فرو رفتن می گیرمش.

« نگهبانان کهکشان » ساخته ی جیمز گان

 ***

  • رابرت ( دنزل واشنگتن ): پیشرفت کن، نمی خواد به کمال برسی.

« متعادل کننده » ساخته ی آنتون فوکوآ

 ***

  • یان ( مایکل پیت ): می دونی که ممکنه تا ابد بگردیم و چیزی پیدا نکنیم؟
  • کارن ( بریت مارلینگ ): جا به جا کردن سنگا و هیچی پیدا نکردنم خودش یه جور پیشرفته.

« سرچشمه های من » ساخته ی مایک کاهیل

 ***

  • یان ( مایکل پیت ): چشم یکی از چیزایی یه که آدمای مذهبی از اون برای بی اعتبار دونستنِ سیر تکامل استفاده می کنن. اونو به عنوان مدرکی برای وجود یه طراح هوشمند می دونن. دنبال اینم که یه بار و برای همیشه با استفاده از حقایق شفاف و بی پرده این بحث رو تموم کنم؛ با استفاده از داده های آماری هر مرحله از تکامل چشم.
  • سوفی ( آسترید برجس فرایسبی ): چرا انقد اصرار داری وجود خدا رو انکار کنی؟
  • یان: انکار کنم؟! اصلاً کی از اول وجود خدا رو اثبات کرده؟!

« سرچشمه های من » ساخته ی مایک کاهیل

 ***

  • سوفی ( آسترید برجس فرایسبی ): می دونی توی اساطیر هندی، طاووس سفید نماد ارواح پراکنده در سراسر جهانه؟
  • یان ( مایکل پیت ): تا حالا به اینم فکر کردی طاووس نماد فقدان رنگدونه یا ملانین توی سلولاست؟!

« سرچشمه های من » ساخته ی مایک کاهیل

*توضیح: برای کسانی که این فیلمِ خوب را دیده اند، این دیالوگ، معنای اصلی اش را خواهد داشت. به زودی یادداشتی بر فیلم، در « سینمای خانگی من »، منتشر خواهد شد.

 ***

  • گروهبان دان ( براد پیت ): هی، اگه می خوای مکزیکی حرف بزنی، برو به یه تانکِ دیگه. یه تانک مکزیکی. این یه تانکِ آمریکایی یه. ما آمریکایی صحبت می کنیم.

« خشم » ساخته ی دیوید آیر

 ***

  • گروهبان دان ( براد پیت ): من این جنگو با کشتن آلمانیا تووی آفریقا شروع کردم، بعدش فرانسه، بعدش بلژیک. حالا دارم آلمانیا رو تووی آلمان می کُشم. تموم می شه، به زودی. ولی قبل از تموم شدن جنگ، افراد زیادی قراره کُشته بشن.

« خشم » ساخته ی دیوید آیر

 ***

  • قاضی ( چارلز ناپی یر ): تووی این دادگاه، آقای میلر، نژاد، آیین و رنگ مهم نیست، همینطور مذهب و گرایشات جنسی.
  • میلر ( دنزل واشنگتن ): با تمام احترام عالیجناب، ما در این دادگاه زندگی نمی کنیم. درسته؟

« فیلادلفیا » ساخته ی جاناتان دمی

 ***

  • نینا ( رنه روسو ): سه هزار تا. [ قیمتِ فیلم خبری برای شبکه ی تلویزیونی ]
  • لوئیس ( جیک جیلنهال ): واسه چاقوکشی تووی کامیون غذا سه هزار تا دادی.
  • نینا: تعداد کشته ها بیشتر بود.
  • لوئیس: اونا مکزیکی های فقیر توی کلیسا بودن که دوتاشونم غیرقانونی بودن. اینا سه تا سفیدپوست پولدارن که تووی قصرشون کشته شدن. از جمله یه زن خانه دار حومه ی شهری که با شات گان تووی تختش کشته شده …

« شبگرد » ساخته ی دَن گیلروی

 ***

  • کاتن ( دیوید کرامهولتز ): چه حسی داره هنک، اینکه بدونی تمام کسایی که وکالتشونو انجام دادی، گناهکارن؟
  • هنک پالمر ( رابرت داونی جونیور ): احساس خوبیه. مردم بی گناه نمی تونن از عهده ی مخارج من بربیان.

« قاضی » ساخته ی دیوید دابکین

 

یک دیدگاه به “از میان فیلم ها، شماره ی هفده”

  1. فاطمه گفت:

    میلر ( دنزل واشنگتن ): با تمام احترام عالیجناب، ما در این دادگاه زندگی نمی کنیم. درسته؟

    عالی بود این دیالوگ

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سینمای خانگی من – نقد و بررسی فیلم