بخشی از کتاب « هنر و سیر و سفر » اثر آلن دو باتن

هر چیزی که از ما قدرتمندتر است لزوماً نفرت‌انگیز نیست. چیزی که قدرت ما را به چالش می‌طلبد ممکن است خشم و نفرت‌مان را تحریک کند؛ اما در عین حال می‌تواند حس احترام و رعب ما را هم برانگیزد. بسته به این است که آن چیز در چالش طلبی‌اش زشت و بی‌وقار باشد یا شکوهمند و فراز. ما چالش‌طلبی نگهبانِ درِ هتل را به دل می‌گیریم، اما مبارزه‌طلبی کوهی مه گرفته را احترام می‌گذاریم. آن چیزی که زور دارد و پست است ما را تحقیر می‌کند، ولی اگر قدرتمند و باشکوه باشد احترام‌مان را برمی‌انگیزد.

توضیح: املای کلمات، فاصله گذاری ها، علائم و به طور کلی، ساختار نوشتاری این متن، عیناً از روی متن کتاب پیاده شده، بدون دخل و تصرف.

۸ دیدگاه به “بخشی از کتاب « هنر و سیر و سفر » اثر آلن دو باتن”

  1. سمانه گفت:

    خیلی خوب بود,,,”آن چیزی که قدرتمند باشد احترام مان را بر می انگیزد”
    راستی یه خوشحالی رو قسمت کنم باهاتون,من بالاخره رفتم سر صحنه فیلمبرداری,,,توی ساخت یه فیلم کوتاه دانشجویی منشی صحنه بودم,خیلی تجربه خوبی بود…بیشتر از قبل انرژی دارم برای یاد گرفتن.

  2. coldplay گفت:

    آقا دامون خان رامسر یا تنکابن یا همین حوالی فیلم برداری,برنامه ای چیزی ندارید ما هم بیایم ور دلتان از دور(!)سلامی عرض کنیم و کتکی بخوریم(!)و چیزی ببینم و چیزکی یاد بگیریم؟ما هم دل داریم…

    امروز فیلم بی پولی را دیدم.

    • damoon گفت:

      اختیار دارید اما متأسفانه تصویربرداری تمام شد. اگر در همین حوالی، کارِ دیگری را شروع کردم، حتماً خبرتان می کنم.

      • coldplay گفت:

        خیلی ممنونم ازتون.به هر حال حق آب و گل ما و مخلصی ما را هم در نظر بگیرید! :)

        من و یک دوستم که هر دو از مانی حقیقی خوشمان میاد سر یک سری اطلاعاتی که از شخصیت عجیب و دوست داشتنی جناب حقیقی داریم همیشه به طنز می گیم که ما آماده کتک خوردن از مانی هستیم چون یه موقع امکان داره بخوایم ببینیمش اما جناب مانی رک,درخواست دوکلام گپمون را رد کنن و به شوخی بهمون لگد هم بزنه.
        به هر حال رو این حساب من آماده ی کتک خوردن از شما هم حتی هستم!!!

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سینمای خانگی من – نقد و بررسی فیلم