شمارهی جدید مجله هم منتشر شد. اینبار علاوه بر مطالب همیشگی، یک مطلب ویژه و اختصاصی، نوشتهی بهرام بیضایی دربارهی آذر شیوا به چاپ رسیده که روی جلد هم به این اختصاصی و ویژه بودن تأکید شده است. اما این شماره من دو یادداشت دارم. در بخشی به نام «سینما پاستور ۹۶» که به انتخابات این دورهی ریاستجمهوری میپردازد، من هم دربارهی رفراندومی که مدتی پیش در ترکیه انجام شد از منظری غیرسیاسی و صرفاً زیباییشناسانه، چیزی نوشتهام. اینبار که ترکیه رفته بودم، درست هنگام برگزاری رفراندومی مهم بود که کشور همسایه را تحت تأثیر قرار داد. از شانس خوب، این قضیه مصادف شد با انتخابات ریاستجمهوری در ایران و چاپ بخش سنتی «سینما پاستور». سفارشی رسید که من هم دربارهی تفاوتهای برگزاری انتخابات در آنجا و اینجا یادداشتی بنویسم که نوشتم: «ظرافتهای اجرای یک شوی عامهپسند: نگاهی به رفراندوم اخیر ترکیه از منظری غیرسیاسی». پیشنهاد میکنم کل این بخش «سینما پاستور» را بخوانید. جالب است. اما مطلب دیگر من هم یادداشتیست بر فیلم کرهای زن گمشده (لی ائون هی) با نام: «کرهای بودن در مقیاس جهانی». فیلم را اگر ندیدهاید، حتماً ببینید. در نهایت فیلم ببینید و «فیلم» بخرید و مطالب من و دوستان را هم اگر فرصتی بود بخوانید، ضرر ندارد.
کاش کانال تلگرام داشتید
کانال تلگرام نه، ولی اینستاگرام به این آدرس: damoon_ghnbrzdh و فیس بوک به این آدرس: damoon ghanbarzadeh دارم. خوشحال می شوم همراهی ام کنید.