جشنواره هم تمام شد و کلی حال کردیم. اما قبل از اینکه نظرسنجی مجلهی «فیلم» برای انتخاب بهترینها در شمارهی پیشِ رو انجام شود، من همینجا یک نظرسنجی شخصی راه میاندازم و «ترین»های خودم را معرفی میکنم تا تنور داغ است.
بیسروتهترین فیلم: ۱- سوء تفاهم (احمدرضا معتمدی) ۲ – ماهورا (حمید زرگرنژاد) ۳- جشن دلتنگی (پوریا آذربایجانی)
کمدی ناخواستهترین فیلم: ۱- امپراطور جهنم (پرویز شیخطادی) ۲- هایلایت (اصغر نعیمی)
مدعیترین اما توخالیترین فیلم: ۱- امیر (نیما اقلیما) ۲- جادهقدیم (منیژه حکمت)
روشنفکرنماترین فیلم: اتاق تاریک (روحالله حجازی)
بیهدفترین فیلم: کامیون (کامبوزیا پرتوی)
فیلمی حاصل ذهنهایی متوهم و جنونزده: فیلشاه (هادی محمدیان)
دیالوگهایی که خنده به لب نشاندند: «قهوه یا چایی؟ میگم قهوه یا چایی؟!» (پژمان بازغی/ هایلایت) و «داعش با شما چه کار کرده؟!» (نیکی کریمی/کامیون)
بدترین بازیگر مرد: ۱- پژمان بازغی (هایلایت) ۲- بهنام تشکر (جشن دلتنگی)
بدترین بازیگر زن: ساره بیات (اتاق تاریک)
سلام
خسته نباشید از گزارش ها و نوشته های عالی تون
منتقدها معمول هست که در اختتامیه شرکت می کنند؟
یا فقط کاندیدهای رشته های مختلف؟
ممنون از شما
سلام و ممنون از شما. مشکلی برای شرکت در اختتامیه برای منتقدها وجود ندارد.
با عرض سلام
همیشه ترین ها به هر عنوانی در مجلات روزنامه و رسانه های سینمایی وجود داشته و خواهد داشت ولی چیزی که برام عجیبه هنوز عنوان “بهترین اسم فیلم” جایی ذکر نشده هر چند خودتون بیشتر واقفین گاهی برای کارگردان ها انتخاب یک اسم برای فیلمشون به یک دغدغه تبدیل میشه و در طول کار بارها اسم فیلم عوض میشه به عنوان کسی که در مجله وزین فیلم همکاری دارین به عنوان یک پیشنهاد درخواست داشتم این موضوع رو کار کنین، نظرات دوستان سینمایی را درباره بهترین اسم فیلم های ایرانی و خارجی که دیدن و شنیدن جویا بشین مطمئنا شنیدنی خواهد بود ……………ممنون
سلام و ارادت. مجله ی فیلم سال ها پیش، پرونده ای پر و پیمان و جذاب درباره ی اسامی فیلم ها منتشر کرده بود که خواندنش را قطعا پیشنهاد می کنم. اما موضوع این است که اسم یک فیلم، نه جزو مراحل پیچیده ی تولید یک فیلم است و نه مثل نوشتن یک فیلم نامه، سخت و طاقت فرسا. اسم گذاری برای یک فیلم، لااقل به عقیده ی من، بخش مهمی از کار است، اما قطعا کار سخت و پیچیده ای نیست و مثلا مانند بهترین طراحی صحنه و بهترین کارگردانی و غیره، نیاز به تخصص خاصی ندارد. فقط کافی ست کمی خوش ذوق و سلیقه باشید. برای همین، انتخاب «بهترین اسم» می تواند بخش «فان» ماجرا باشد.
از نوع نوشتارم هم فکر نمیکردم چنین دریافت کنین که انتخاب نام یک فیلم کار تخصصی و پیچیده ای است بنده هم بیشتر هم روی همون قسمت فان و جالب قضیه تاکید داشتم برای همین زیر همین پست این موضوع رو عنوان کردم…….. هر چند هر کسی از دریچه خود به جهان اطرافش مینگرد… بازم ممنون از پاسخگوییتون ………..سلامت و مانا باشین در پناه حق
به هر حال نوشته تان طوری بود که چنین استنباطی کردم. ولی خب فرقی هم نمی کند، چون به طور کلی با حرف شما موافقم. برای شروع، «شعله ور» و «مغزهای کوچک زنگ زده» را به عنوان اسامی باحال این دوره ی جشنواره انتخاب می کنم.
سلام، خوب هستید؟
چرا در سینمای ما باید سه بار به سه فیلم به عنوان بهترین فیلم جایزه بدن؟
بهترین فیلم، بهترین فیلم از نگاه ملی، بهترین فیلم از نگاه تماشاچیان.
من فکر می کنم این تمهید بیشتر به خاطر راضی نگه داشتن همه و جلوگیری از دعوا باشه.
من خودم که دیشب گیچ شده بودم کدوم بلاخره بهترین فیلم بود. بعد که مطلب رو در سایت های خبری خوندم متوجه شدم چی به چیه
سلام و ممنون از شما. راستش من سالیان دراز است که متوجه نمی شوم حرف حسابِ جشنواره چیست!
چقدر بیات بده… کاش بعد جدایی از این حرفه جدا میشد