شماره‌ی ۵۵۳ مجله‌ی فیلم

شماره‌ی ۵۵۳ مجله‌ی فیلم

شماره‌ی اول بهمن هم به دکه‌ها رسید و خبر جالب این‌که به دلایلی دوباره به دوران سیاه و سفید برگشتیم. یکی از این دلایل برمی‌گردد به اوضاع و احوال اقتصادی مملکت که ظاهراً روز‌به‌روز دارد بدتر می‌شود. خودتان از این چیزها بهتر خبر دارید و نیازی به تکرار من نیست. این شماره برای کسانی که در طول دو سال رنگی بودن، مدام شکایت می‌کردند که چرا حس نوستالژیک مجله را به‌هم زدید و رنگی شدید، احتمالاً حس خوبی خواهد داشت. خودمان هم هنگام صفحه‌بندی این شماره، در حالی‌که چشم‌های‌مان به ویرایش و پیرایش رنگی صفحه‌ها عادت کرده بود حس عجیبی داشتیم، آن‌چنان‌که دو سال قبل، موقع رنگی کردن صفحه‌ها همین حس را تجربه کردیم. به‌هرحال آدمیزاد پوستش کلفت است و به همه چیز عادت می‌کند وگرنه الان مانند دایناسورها منقرض شده بود!

اما در این شماره دو مطلب دارم که تیتر آن‌ها را روی جلد ملاحظه می‌کنید؛ «خاطره/مقاله‌ای درباره سینماها و سینماداری در یک شهر کوچک شمالی؛ راز و رمزهای سینمادار پیر» مطلبی سه‌صفحه‌ای‌ست درباره‌ی پدربزرگ سینمادارم در شهسوار (تنکابن) استان مازندران. او کسی بود که پیش از انقلاب، در این شهر کوچک، که حال و هوایش هنگام خواندن متن دست‌تان خواهد آمد، سه سینما را می‌چرخاند و با آدم‌های معروف آن دوران دوست بود. من در این نوشته، به داستان زندگی او، اتفاق‌های گاه شیرین و گاه عجیبی که در طول سال‌های سینماداری‌اش رقم زد، نحوه‌ی مدیریت سینماهایش و جزییات دیگر پرداخته‌ام که بهتان اطمینان می‌دهم خواندنش جذاب خواهد بود. می‌توانید فارغ از اوضاع و احوال آشفته‌ی سینما و مملکت، با فراغ بال و سر فرصت این نوشته را بخوانید.

اما مطلب دوم من درباره‌ی «راه و رسم لذت بردن از فیلم هندی» است. در ادامه‌ی معرفی فیلم‌های خوب سینمای هند، این‌بار دو فیلم جدید و جذاب این سینما ملودی کور (سریرام راغوان) و شیطان (رام کومار) را دستمایه قرار داده‌ام تا کمی درباره‌ی قوانین فیلم هندی دیدن با شما صحبت کنم. در این نوشته سعی کرده‌ام توصیه‌هایی بکنم به آدم‌هایی که از پازولینی و برگمان پایین‌تر نمی‌آیند! این هم از آن نوشته‌هایی‌ست که می‌توانید با فراغ بال و سر فرصت بخوانیدش. امیدوارم برای کسانی که تا همین امروز به خاطر معرفی فیلم هندی در این چند سال اخیر در مجله با من سر جنگ داشتند، مفید باشد! خلاصه این‌که فیلم ببینید، «فیلم» بخرید و مطالب من و دوستان را هم اگر فرصت شد بخوانید، ضرر ندارد.

۶ دیدگاه به “شماره‌ی ۵۵۳ مجله‌ی فیلم”

  1. بهنام گفت:

    سلام ، اگه امکان داره اسم انگلیسی این دو فیلم هندی رو بنویسید ، ممنونم

  2. بهنام گفت:

    ملودی کور عالی هست ، واقعا خوب خط تعلیق رو نگه می دارن ، چند جا گفتم تمومه دیگه چیزی نداره ، باز داستان ادامه پیدا کرد و قشنگ تر شد ، شیطان رو هنوز وقت نکردم ، نسخه با کیفیت هم پیدا نکردم ولی همین hdrip هم خوبه

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سینمای خانگی من – نقد و بررسی فیلم