شماره‌ی ۵۵۷ مجله‌ی فیلم

شماره‌ی ۵۵۷ مجله‌ی فیلم

در بحبوحه‌ی جشنواره‌ی جهانی فجر، که علاقه‌ای برای دیدن هیچ کدام از فیلم‌هایش چه ایرانی و چه خارجی ندارم، شماره‌ی جدید مجله هم به دکه‌ها رسید. در این شماره، دو مطلب دارم. اولی نیمچه‌پرونده‌ای‌ست درباره‌ی فیلم هندی فوق‌العاده‌ی سانجو (راج کومار هیرانی)؛ فیلمی که درباره‌ی زندگی سانجی دات، بازیگر پرحرف و حدیث هندی و شایعات پیرامون اوست. این نیمچه‌پرونده، با کمک آقای التفات شکری‌آذر که به شکل تخصصی به سینمای هند می‌پردازد آماده شده. ایشان هم مطلبی درباره‌ی فیلم دارند. دو بخش‌ دیگر این نیمچه‌پرونده، یکی حرف‌های هیرانی درباره‌ی نحوه‌ی ساخته شدن فیلمش است و دیگری زندگی‌نامه‌ی مختصری از سانجی دات. دیدن فیلم، به همراه خواندن این مجموعه، برای دوستداران سینمای هند و از آن مهم‌تر، برای دست‌کم‌گیرندگان این سینما (یعنی هنوز هم کسانی پیدا می‌شوند که با این‌همه مطالب من درباره‌ی سینمای هند، باز هم دست کمش بگیرند؟!)، می‌تواند جذاب و خواندنی باشد.

مطلب دوم من هم یادداشتی‌ست درباره‌ی فیلم ایرانی چهار انگشت (حامد محمدی) با تیتر «فیلم‌سازهای جهانگرد یا “وسطشو نفهمیدم ولی آمین”» که طی دو صفحه، به فیلم پرداخته‌ام و توصیه‌ای هم به آن‌هایی که مانند خودم اهل جهانگردی هستند کرده‌ام که با خواندن متن متوجه ربط این توصیه به فیلم خواهند شد.

اما در شماره‌ی ۵۴۸ مجله، یادداشتی نوشته بودم به بهانه‌ی دو فیلم همه‌چی عادیه! و یک کیلو و بیست‌ویک‌ گرم که به فیلم‌ها، فیلم‌سازها و مخاطب‌های معضل‌دوست می‌پرداخت. حالا و البته خیلی دیر، کارگردان همه‌چی عادیه! آقای محسن دامادی، طی نوشته‌ای، اعتراض خود را به این یادداشت نشان داده‌اند و من را حسابی نواخته‌اند. خواندنش خالی از لطف نیست. در نهایت فیلم ببینید و «فیلم» بخرید و مطالب من و دوستان را هم اگر فرصتی بود، بخوانید، ضرر ندارد.

۶ دیدگاه به “شماره‌ی ۵۵۷ مجله‌ی فیلم”

  1. یونس گفت:

    فیلم دو کشور رو هیچ وقت نمیبینم
    ۱٫هند ۲٫کره
    دو نوع فیلم هم نمیبینم
    همه داستانش توی تاریکی شب بگذره،همه داستانش توی برف بگذره
    حالت های دیگه هم هست
    همه بازیگراش سیاه پوست باشن،فلان من و زامبی و اسلشر و بلاک باستر و………..
    درست بشو هم نیست

    • damoon گفت:

      لیست بسیار معروفی‌ست. هم لیست را قبل‌ترها چک کرده‌ام و هم تقریباً تمام فیلم‌هایش را دیده‌ام. نظرم درباره‌ی چه چیز باید عوض می‌شد؟! که چون فیلم ۱۵۸ این لیست است، پس خوب نیست؟! یعنی نظرهای ما باید با یک لیست، بالا و پایین شود؟!

      • سلام گفت:

        نه عزیز من . کامنت بالایی “یونس” نوشته بود دو فیلم دوست ندارم کره ای هندی..کره ای نمیدونم-حال و هوای عشق بدک نبود- ولی براش نوشتم فیلم هندی عالی هم داریم مثل این لیست. من روی پاسخ آن کامنت کلیک کردم-شاید هم نکردم ولی نود درصد کلیک کردم- ولی کامنت مثل اینکه مستقل گذاشته شد. نظر من شما یکی از بهترین منتقدین فیلم هستی. واقعا زیبا نقد میکنی. خوشم میاد. بوک مارک کردم صفحه اول سایتتون رو. دو سه روز یکبار چک میکنم. موفق باشی رفیق.

    • یونس گفت:

      با عرض سلام بر دوست عزیز که لیست رو قرار دادند باید بگم در اصل قضیه باز توفیر نمیکند البته استثنا هم وجود داره مثل خوب بهار،تابستان…..(در حال و هوای عشق ساخت هنگ کنگ هست) یا فیلم خوب حصارها
      ولی بعضی از خلق و خوهای فیلم دیدن خیلی سخت قابل تغییر هستند

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سینمای خانگی من – نقد و بررسی فیلم