نگاهی به فیلم تو و من

نگاهی به فیلم تو و من

  • بازیگران: محمدرضا گلزار ـ الناز شاکردوست ـ بهنوش بختیاری و …
  • فیلم نامه: رضا بانکی
  • کارگردان: محمد بانکی
  • ۱۰۰ دقیقه؛ سال ۱۳۹۰
  • ستاره ها: ـ

شهر در دست بانکی ها … !

خلاصه ی داستان: مهشید مقامی، رئیس یک شرکت پردرآمد، توسط هیات مدیره ی شرکت فراخوانده می شود و در جلسه ای عجیب (!) به او گفته می شود که باید ازدواج کند چرا که قوانین شرکت، اجازه ی کار به یک دختر مجرد را نمی دهد. مهشید که می بیند به همین راحتی (!) دارد کارش را از دست می دهد، ناگهان و بدون مقدمه، علی پارسا، منشی خوش تیپ خودش را به عنوان نامزد معرفی می کند …

یادداشت: به نظرم لازم است آدم گاهی در زندگی دلش را بزند به دریا. یعنی حتی اگر بداند نتیجه ی کار چندان هم خوب نیست، ولی چشمانش را ببندد و خودش را بزند به آب. گاهی اوقات لازم است آدم از این دیوانگی ها بکند. کاری که من کردم. یعنی با اینکه از صد کیلومتری می دانستم با چه پدیده ای روبرو خواهم بود، ولی باز هم دل به دریا زدم و وارد گود شدم. اصلاً آدم گاهی با خودش لج بکند، چیز بسیار خوبی ست. اتفاقاً من لج کردم با خودم. چند فیلم کمی بهتر پیدا می شد که بروم ببینم اما نخواستم. گفتم حتماً باید این را ببینم. پس رفتم. لج کردم و رفتم:

پوستر: واقعاً مانده ام که چطور سازندگان اثر فکر کرده اند این پوستر می تواند مشتری را جلب کند. لابد با خود گفته اند کافیست عکس گلزار و شاکردوست را روی پوستر بچسبانیم و کار تمام است، مشتری گیر خواهد افتاد! در جایی خوانده بودم که کاربر یک سایت، پوستر را به پوستر یک جُنگ شادی تشبیه کرده بود. از این جُنگ هایی که معمولاً توی شهرها برگزار می شود و رویش گل و بلبل و رنگین کمان می کِشند و بعد عکس چند آدم “هنرمند” می بینیم که با جملاتی نظیر: (( مرد حجره طلایی )) یا (( با حضور مجری موفق تلویزیون آقای فلانی )) یا (( شعبده باز مطرح ایران آقای بهمانی ))، قصد دارند تا در کمترین جای ممکن، همه ی آدم های جُنگ را معرفی کنند و در عین حال هنرهای آنها را هم با به کار بردن اصطلاحاتی سطح پایین و جیغ،  ذکر کنند و مثلاً مردم را به طرف خودشان بکشانند. حالا که فکر می کنم می بینیم نکند سازندگان این پوستر، واقعاً چنین قصدی داشته اند! بهرحال این فیلم هم دست کمی از جُنگ شادی که ندارد!

ژانر: صحبت از ژانر، در خصوص چنین فیلمی شاید کمی زیاده روی باشد. اصلاً نمی دانم سازندگان این فیلم تا چه حد با مقوله ی ژانر در سینما آشنا هستند. ظاهراٌ قرار بوده فیلمی کمدی عاشقانه را شاهد باشیم. اما این وسط ها، گاهی هم اجتماعی می شود، گاهی ترسناک و هیجان انگیز و گاهی هم تلخ و جدی، زیادی جدی! هنگام دیدن فیلم گیج خواهید شد که بالاخره با چجور داستانی روبرو هستید. بیننده ی حرفه ای سینما هم که باشید، باز هم نمی توانید پیش بینی کنید چه اتفاقی خواهد افتاد. کارگردان به شما رودست می زند تا عکس العملتان را نتوانید پیش بینی کنید!

بهنوش بختیاری: این مانعی ست که واقعاً عبور کردن از آن به این راحتی ها نیست. البته وقتی هیچ چیز در فیلم درست نباشد، نمی توان از یک بازیگر انتظار دیگری هم داشت اما لااقل می توان انتظار داشت که خودش را تکرار نکند. بختیاری در این داستان هی مزه می پراند، هی شوخی های لوس و سَبُک می کند و هی قیافه اش را کج و راست، تا به هر شکلی شده بیننده را بخنداند. آیا وجود او در داستان ضروری ست؟ به هیچ عنوان. اصلاً معلوم نیست این بازیگر در داستان فیلم چه کاره است و چه می خواهد. بی دلیل و با دلیل در همه ی صحنه ها حضور دارد و فقط هم مزه می پراند. تحمل کردن مزه پراکنی های او واقعاً کار دشواری ست.

داستان: دارم بدون ترتیب، موانع را مرور می کنم وگرنه که مشکل اصلیِ ماجرا همین است. مطمئناً خودِ نویسنده یا کارگردان هم نمی دانسته چه می خواهد بگوید. ابتدا این موضوع را پیش می کِشد که مهشید باید با مردی ازدواج کند. بگذریم از اینکه معلوم نیست چرا هئیت مدیره، چنین تصمیم احمقانه ای می گیرد. واقعاً چرا؟ در حالیکه مهشید برای شرکت اینهمه سود مالی به بار می آورد چرا ناگهان هئیت مدیره به خاطر مجرد بودنش، تصمیم می گیرد او را از کار برکنار کند و برای خودش ضرر بخرد؟ می گویید فیلم کمدی ست و این چیزها پیش می آید؟ یعنی در یک داستان کمدی، نباید منطق برقرار باشد؟ بهرحال هر داستانی منطق خودش را پایه ریزی می کند. از این که بگذریم می رسیم به جایی که مهشید، علی را به عنوان همسر انتخاب می کند تا در شرکت بماند و پیشاپیش می دانیم که این عشق الکی، باید حتماً و دقیقاً به عشقی واقعی تبدیل شود، همچنانکه خواننده ی خوش صدای فیلم هر دقیقه روی تصاویر کلیپ مانند می خواند: (( … همه چی شوخی بود، یه دفه جدی شد … )) اما مشکل اینجاست که این شوخی چطور جدی می شود؟ باید بگویم ماجرا سطحی تر از این حرف هاست چون هیچ اتفاقی این وسط نمی افتد. یعنی هیچ روندی شکل نمی گیرد تا عشق این دو را باور کنیم. علی و مهشید در ابتدای داستان همانطور هستند که در انتهای داستان. هیچ اتفاق خاصی نیفتاده. اما جالب اینجاست که نویسنده ناگهان انگار که ماجرای عشق و ازدواج علی و مهشید را فراموش کرده باشد، مسیر داستان را عوض می کند و به اتفاقات مثلاً کمدی داخل خانه ی مادر علی می پردازد. جایی که مادر علی و خواهر مادر دست به دست هم داده اند تا مهشید را دیوانه کنند! باور بفرمایید شوخی نکردم. ماجرا همین است. آنها دو مرد را استخدام کرده اند تا خودشان را دکتر جا بزنند که مهشید را دیوانه کنند که البته موفق نمی شوند و دستشان رو می شود. تکه ای لوس و بی معنی که ناگهان وارد داستان اصلی می شود و در سکانسی شدیداً مسخره، پته ی دکترهای قلابی روی آب می ریزد و همه چیز معلوم می شود. متأسفانه سازندگان این فیلم، لودگی و مسخره بازی را با طنز و شوخی اشتباه گرفته اند و نتیجه چیزی جز تأسف خوردن نیست. حالا اینکه اصلاً چرا مادر علی به قول معروف گیر داده به مهشید، بماند. چرا مادر می خواهد علی با رعنا ازدواج کند؟ برتری رعنا در چیست؟ نه قیافه دارد و نه مانند مهشید کار و بار درست. پس چرا مادر نمی خواهد علی با مهشید ازدواج کند؟ تازه این وسط برای اینکه کمی وقت فیلم اضافه شود، ماجرای بی معنای برادر علی ( نقش ایشان را فکر می کنم یکی از آقایان بانکی ها ایفا کرده باشد ) را داریم که عاشق رعناست و ظاهراً قرار بوده یک رقابت عشقی هم این وسط بین علی و برادرش بوجود بیاید که نیامده. در واقع برادر علی و رعنا هیچ کارکردی ندارند جز وقت پر کنی. عشقشان هم خلاصه شده در چند نگاه آنچنانی به یکدیگر که با تدوین دم دستی و مبتدیانه ای همراه شده و شدیداً فاجعه بار و سطحی ست.  این وسط از همه چیز بی معناتر و بی دلیل تر، وجود یک آدم بده است که آخرش هم نمی فهمم قصدش چیست. مهشید اوایل داستان او را اخراج می کند و او هم در جمله ای تکان دهنده (!) با بازی فوق العاده ی (!) بازیگرش ( که فکر می کنم احتمالاً یکی دیگر از اعضای خانواده ی بانکی ها باشد ) می گوید: “ینی می خوای بگی من اخراجم؟!!!” اینجا فکر می کنیم او باید برای انتقام برگردد اما علناً این اتفاق نمی افتد و ماجرای آدم بده هم به هیچ سرانجامی نمی رسد و هیچ معنای خاصی نمی دهد. حالا از این ها هم بگذریم، پایان سردستی و بچه گانه اش را چطور باید توجیه کنیم؟ مادری که آن کارهای احمقانه را انجام می دهد تا مهشید را دیوانه بنامد و پسرش را از ازدواج با او منصرف کند، چطور ناگهان با چند جمله ی آبکی پسر، دلش به رحم می آید و به اشتباه خودش اعتراف می کند و راضی به ازدواج می شود؟ البته داستانی که بروی هیچ و پوچ بنا شده باشد، نمی توان انتظار داشت که هیچ و پوچ به پایان نرسد.

الناز شاکردوست: بیچاره الناز شاکردوست که چقدر سعی می کند خشکی و شق و رقی رئیس مآبانه اش را با حرکات لوس و چشم و ابرو آمدن های زمان عاشقشی اش عوض کند تا مثلاً اینگونه تحول درونش را نشانمان بدهد اما موفق که نیست هیچ، کار را خراب تر هم می کند.

لباس: لطفاً یک فیلم آمریکایی یا اروپایی که در خانواده ای مرفه می گذرد را تجسم کنید. شما کجا اینهمه لباس پوشیدن های عجیب و غریب دیده اید؟ این مشکل بزرگ کشورهای جهان سومی ست که کمبودهایی را با اغراق در چیزهای دیگر جبران می کنند. سازندگان این اثر به توجیه اینکه اینها خانواده ی ثروتمندی هستند، هر چه دستشان آمده تن بازیگران کرده اند غافل از اینکه این لحظه به لحظه لباس عوض کردن، این اغراق در ثروتمند بودن، هیچ نتیجه ای جز دلزدگی و سطحی نگری ندارد.

محمدرضا گلزار: به نظرم اگر درست به کار گرفته شود، بازیگر قابلی ست که می تواند غیر از چهره ی جلب توجه کننده اش، بازی موفقی هم داشته باشد. همچنان که مثلاً در “بوتیک” شاهدش هستیم. اما اینجا، گلزار همان جوان خوش تیپ و ژیگولی ست که معلوم نیست به چه دلیل دوست ندارد با رئیسش، با آنهمه کمالات و ثروت ازدواج کند و هی دست رد به سینه ی او می زند اما بعد که ناچار می شود با او کنار بیاید، چنان سریع عاشقش می شود که انگشت به دهان می مانیم! او که اینهمه از این ازدواج کذایی ابا داشت، چطور ناگهان اینقدر عاشق دلخسته ی مهشید می شود؟ این، همان نداشتن یک خط سیر درست است که گفتم. گلزار از ابتدا تا انتها هیچ تغییری نمی کند.

بانکی ها: و امان از این برادران بانکی که انگار فیلم به فیلم که جلو می روند، تعدادشان در پشت صحنه بیشتر می شود! نیمی از تیتراژ متعلق است به “بانکی” ها، از بازیگر بگیرید تا دستیار کارگردان و نویسنده و خودِ کارگردان. فیلم اول آقایان بانکی، “دوخواهر” فاجعه ای بود که نما به نما از روی یک فیلم آمریکایی که الان اسمش را به خاطر ندارم، کپی برداری شده بود. واقعیتش را بخواهید هنوز نمی دانم که این فیلم هم از جایی کپی برداری شده یا نه اما خوب که نگاه می کنم، می بینیم “تو و من” در سینمای بانکی ها، نسبت به فاجعه ی قبلی، لااقل یک قدمی جلوست. البته این حرفم دلیل نمی شود که منتظر فیلم بعدی این خانواده باشیم!

                  تو و من و بانکی ها ... !

تو و من و بانکی ها … !

۱۰۸ دیدگاه به “نگاهی به فیلم تو و من”

  1. سحر گفت:

    من این فیلمو تو سینما دیدم خیلی قشنگو و جالبه اخرش الناز یک بچه مریض داره که محمد رضا اونو تو خونه الناز میبینه و همونجاست که میفهمه الناز قبلا ازدواج کرده و الناز بهش میگه که نمیشه ما دوتا ازدواج کنیم و بچش به گلزار میگه تو بابامی گلزار میخواد بره که الناز نمیزاره اخرش بهم میرسن من شخصا اگه سیدیش بیاد میگیرم

  2. کریم گفت:

    مزخرف ترین فیلمی بود که تا به حال دیدم.

  3. حسن گفت:

    مزخرفترین فیلمی است که ندیدم.

    • damoon گفت:

      این هم روشی ست!

    • مهدی گفت:

      باید به بازیگران حرفه ای این فیلم تبریک گفت
      منظورم آقایان بانکی هست
      بخصوص اونیکه نقش داداش گلزار را داشت
      اگر به جای این دیالوگ ها مثل ” علی جون داداش گلم ” اشتباهی دیالوگ های یه فیلم دیگه را میدادند براش هیچ فرقی نمیکرد .
      اگه نوشته بود “وای مادر” با همون لحن و حسی که باید میگفت داداش گلم میگفت وای مادر

  4. نسرین گفت:

    نقدتون خیلی بامزه بود.فیلم انلاین توی نت دیدم.بعد اومدم نقد شما رو خوندم.اونقدر که نقد شما رو خوندم و خندیدم با دیدن فیلم نخندیده بودم.خیلی جالب نوشته بودید.حق دارید.با نقدتون موافقم ۱۰۰%.من گاهی حین دیدن فیلم شوک میشدم.باورم نمیشه تماشاگر ها برای این فیلم ها توی ایران بلیط میخرن و هزینه میکنن.در سینماها ی دیار غربت فیلم تری دی میبینم یک و دوماه فکرمون مشغوله پیچیدگی و هیجان سناریو میشه.ولی فیلم داخلی میبینم یک جور دیگه گیج میشیم …

  5. شهرام گفت:

    به غایت سطحی و به غایت پوچ و بیخود ؛
    این فیلم با قدرت توانسته یک سور بزند به تمامی فیلم فارسی های آبگوشتی قدیمی!!
    پوستر ، سکانس ، دیالوگ ها (خصوصا اعضای بانکی ها) ، ژانر و همه و همه بسیار افتضاح هستن .. آدم اصلا نمیدونه چی بگه آخه !

  6. فانوس گفت:

    این فیلم کپی برداری از فیلم آمریکایی به اسم خاستگاری بود

  7. نادر گفت:

    به نظر من وزارت ارشاد باید نسبت به درج قانون کپی رایت تجدید نظر کنه و از پشت سی دی ها اون رو حذف کنه.
    البته از برادران بانکی نباید گله یا شکایت کرد خوب تو این مملکت هرکی دنبال منافعش هست. یکی با کلاهبرداری یکی با …. اما این کار اقای بانکی با یه تیر ۱۰۰ تا نشون زد که اگر بخوام بشمرم فقط وقتم و هدر دادم فقطه چند تا نکته اشاره میکنم.
    ۱- این فیلم کپی برداری فوق العاده ناشیانه ای بود از یک فیلم امریکایی که البته اسمش یادم نیست. تو اون فیلم قهرمانان اصلی فیلم تو یه شرکت مطبوعاتی بزرگ کار میکردن. خانوم ، رئیس بود و اقا مباشر (پادو)
    مثل اقای گلزار صبح قهوه میخرید و واسه رئیسش میبرد خانم هم تقریبا مثل خانوم شاکردوست رفتار میکرد. تنها فرقی که با هم داشتن تو اون فیلم امریکایی پادو ماشین (پورشه) نداشت و خانوم هم بخ هاطر مسئله ازدواج زیر تیغ هیئت مدیره نبود بلکه خانومه بخاطر اقامت غیر قانونی در امریکا از طرف اداره مهاجرت زیر فشار بود که یا خاک امریکا رو تر کنه یا با یک امریکایی ازدواج کنه.
    ۲- مادر پادوی بدبخت ۱۰ تا شوهر نکرده بود که از هرکدوم یه ارثی بگبره بلکه پدر اون پادوی بدبخت مادر زاد میلیاردر بود و شرکتها و کارخونه ای زیادی داشتن اما پسرشون نمیخواست که راه پدرشو بره و دوست داشت زندگیشو خودش بسازه.
    ۳- اقای بانکی موقغ نگاه کردن اون فیلم امیرکایی انگار خوابش برده بود چون تو اون فیلم مادر اون پادو بدبخت ندیمه نداشت که خانوم بختیاری تو این فیلم اون نقش و بازی کنه بلکه یه مادر شوهر داشت که با عروسش خیلی دوست بود
    ۴ – و ……..
    حالا تعجب من اینجاست :
    خانوم شاکردوست و جناب اقای گلزار هنرپیشگی قداست داره وقتی که یک قیلم نامه رو بهتون میدن به صفرهای مبلغ دستمزد نگاه نکنید بلکه به تعداد ادمهایی فکر کنید که تو بازی در این فیلم به شعورشون توهین میکنید.
    همونطوری که اگر سربازی وجود نداشته باشه هیچوقت ارتش و پادگانی هم وجود نخواهد داشت ، شما سربازان عرصه هنر هستین. شاید ایم نوشته ها رو بخونید و بعد هم بگید ول کن بابا گور …. اما …..
    از اقا بانکی هم تقاضا میکنم که همون دوربین عکاسی شون و بگیرن دستشون تو پارک ها دنبال سوژه بگردن و کار فیلم و فیلم سازی و به اهلش بسپرن.
    کار جناب آقای بانکی مثل تداعی کننده مثل زیبای ” … چه داند قیمت نقل و نبات” است.
    والسلام

    • damoon گفت:

      ممنون از شما به خاطر مقایسه ی مو به موی دو فیلم! اسم فیلمِ مورد کپی قرار گرفته را که دوستمان گفتند: (( خواستگاری ))، که البته تا حالا به گوش من نخورده بود. اما این تغییراتی که در این فیلم اِعمال شده بود، به خاطر این نبود که جناب بانکی هنگام دیدن فیلم آمریکایی، خوابشان برده بود. بلکه این تغییرات لازم بود تا خلاصه بتوانند بگویند این فیلم من بود نه فیلم آن کارگردانِ آمریکایی! نگفته پیداست که چفت و بست داستانِ فیلم آمریکایی، چفت و بست محکم تری ست نسبت به این فیلم بی در و پیکر و منطقش هم کمی قابل باورتر است.
      ممنون.

  8. سینا گفت:

    من این فیلمو ندیدم و نمی خوامم ببینم اما با توجه به خلاصش فکر کنم کپی فیلم The Proposal محصول ۲۰۰۹ آمریکا است.که اتفاقا فیلم بدی نبود .کمدی بامزه ای بود.سندرا بولاک و رایان رینولدز تو فیلم بودند که فکر کنم تو
    این فیلم شاکردوست و گلزار نقشاشونو بازی می کنند.جالبه که سندرا بولاک برای این نفش تو این فیلم نامزد گلدن گلاب شد همون سالی که برای
    The Blind Side جایزه اسکار گرفت.

  9. سمانه گفت:

    با دیدن پوستر فیلم فکر کردم این فیلم مربوط به دهه هشتاده…اونقدر مسخره است که حتی دوست نداشتم نقد و بررسی های مربوط به اون رو مطالعه کنم …آخه این چیه؟؟!!!!!!!!

  10. جواد گفت:

    واقعا نمی خوام اهانت کنم
    اما واقعا یک فیلم آشغال بود، کلمه شایسته تری پیدا نکردم
    در حد فیلم های تلوزیونی هم نبود
    یک فیلم که هیچ هنری توش نیست و فقط برای خالی کردن جیب مردم ساخته شده که البته فروش فوق العاده ای هم نداشت

    یک فیلم دیگه که این روزا دیدم و واقعا سخیف و مزخرف بود فیلم «چه خوبه که برگشتی» بود ، واقعا از مهرجویی توقع نداشتم چنین فیلم مزخرفی بسازه

    سینمای ایران داره به فنا می ره، یا بهتره بگم به فنا رفته

  11. شادی گفت:

    یک قسمتی از این فیلم کپی برداری به صورت خیلی فجیع از فیلم بسیار زیبای monster in law با بازیه هنرمندانه جنیفر لوپز است که با ماذر شوهرش سر جنگ داشت ولی این فیلم کجا وآن فیلم کجا …..واقعا برای سینمای ایران متاسفم….

    • damoon گفت:

      ظاهراً این فیلم از همه ی فیلم ها یک تکه کَنده!

    • بهار گفت:

      همه قسمتهای مربوط به مادر شوهر و عروس و تمام ماجراهای داخل اون خونه کپی برداری مو به مو و افتضاح از همین فیلم بود.حتی ماجرای دکتر های قلابی و حساسیت به گردو(اونجا بادوم زمینی بود) و نقش خانم بختیاری رو هم یه خانم سیاهپوست بازی میکرد.

  12. دنیا گفت:

    بعد از دیدن رسوائی فهمیده بودم شاکردوست یه نابازیگره لوس و بی مزه اس که با عمل صورتشو قابل تحمل کرده اما این یکی دیگه افتضاح بود، از این به بعد یادمون باشه فیلمایی که این هنرپیششه رو نبینیم چون دیگه هم بازیش خیلی تکراریه هم اداهاش هم صورتش

    به گلزارم باید گفت صد رحمت به کلاغ پر و توفیق اجباری و…
    با بازی در این فیلم ثابت کرد بازیش در فیلم بوتیک یه اتفاق شانسی بوده که دیگه تکرار نمیشه

    • damoon گفت:

      این بازیگران ذاتاً ضعیف نیستند، مهم این است که در کدام فیلم با چه داستانی و با کدام کارگردان باشند. نمونه اش « بوتیک » که گلزار عالی بود، چون داستان عالی بود، کارگردان عالی بود و جزئیات دیگر عالی بودند.

      • سینا گفت:

        بوتیک فیلم خوبی بود ولی به نظرم بعضی شخصیت های فرعی داستانش مشکل داشت مثل اون دکتر که جوجه فروش بود یا اون پسری که مشکل روانی داشت .بعضی از شخصیت ها ی فرعی تو فیلم شناسنامه ندارند.آقا دامون شما که خیلی شناسنامه دار بودن شخصیت ها تو فیلم براتون مهمه نمی دونم چطور اینا رو قبول کردین.بعضی جاهاشم به شدت غلو شده بود مثل دعوایی که یوسف تیموری با شخصیت دکتر می کنه.گلزارم تو بوتیک به شدت بی حس و حاله حال و هوای فیلم باعث شده بازی بدش کمتر به چشم بیاد. ولی درعوض گلشیفته عالیه.حامد بهدادم به نظم در کنار فیلم ضعیف روز سوم بهترین بازی عمرشو تا حالا انجام داده.
        در کل میخواستم بگم گلزار بازیگر نیست حتی یه فیلم خوب هم نمی تونه بازی بدشو بپوشونه.
        اصلا فکر کنم بد نیست یه نقد در مورد بوتیک بنویسی.

        • damoon گفت:

          با نظر شما موافق نیستم و اتفاقاً شخصیت های فرعی ای که نام بردید، در چارچوب داستان به خوبی جا افتاده اند و حال و هوای اثر را به زیبایی رقم زده اند. آن دعوا هم اصلاً غلو شده نیست. در ضمن گلزار هم بی حس و حال نیست، بلکه در این فیلم شخصیتی کم حرف و سر در تو دارد که ناگهان در آخر منفجر می شود. اگر فرصتی بود، حتماً درباره ی این فیلم فوق العاده خواهم نوشت.

      • مجهول گفت:

        الناز شاکردوست خیلی بازیگر خوبی هست نمیشه با یه اشتباه اونو اینطور قضاوت کرد!
        اگر شما فیلم های دیگه اون رو دیده باشید، مثل شبی که ماه کامل شد، اسب سفید پادشاه و خیلی از فیلمای دیگ ک حتما نیدید ک میاین و اینطور قضاوت میکنین!

        • damoon گفت:

          اگه جواب منو خونده باشید، من هم همینو گفتم! گفتم بازیگرای خوبی هستن، اگه در معرض یه داستان خوب و یه کارگردان باهوش قرار بگیرن. اون فیلمایی که می‌فرمایید رو هم طبعاً دیدم! شما اول دقت کنین به جواب‌ها، بعد عصبانی بشین!

    • Ali گفت:

      خانم دنیا چون که شما از یه بازیگر خوشتون نمیاد دلیل نمیشه همه اینطور فکر کنن مثلا میلیون ها آدم هستند که فقط به خاطر اینکه الناز شاکردوست تو اون فیلم بازی کرده میرن و اون فیلمو میبینن درضمن دنیا خانم نظرتون چیه برین همین ادا های مسخره و تکراری رو تست بدین بعد اینطور حرف بزنید؟

  13. شیوا گفت:

    این فیلم کپی برداری از سه فیلم هالیوودی است و واقعا جای تاسف دارد که با ساخت این قبیل فیلمها ارزش سینمای ایرانو تا این حد زیر سوال میبرند

    • damoon گفت:

      پس شد سه فیلم!!! دوستان اسم دو تا از فیلم ها را بردند، اسم فیلم سوم چیست؟! بهرحال در همه ی دنیا، فیلم های بی ارزش هم ساخته می شود. این امری اجتناب ناپذیر است و نمی شود کاریش کرد.

  14. سمانه گفت:

    در راه مسافرت به شهرمون این فیلم رو توی اتوبوس پخش کردن…واقعا اگه بخوام حرفی بزنم میترسم به کسی توهین کنم …حتی لیاقت پخش شدن توی اتوبوس رو هم نداشت…حالم بهم خورد.

  15. سمانه گفت:

    تمام فامیل آقای کارگردان هم که توی فیلم بودن…که اصلا راجع به اونا نذارین چیزی بگم!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    • مریم گفت:

      اه اه .. حالم از بازیگراش ( فامیلای بانکی ) بهم خورد مخصوصا برادر گلزار توی فیلم چه قــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــد زشت و آبکی و مصنوعی و … ( هر چی بگم کم گفتم خدایی ) بازی میکرد .. حالم ازش بهم خورد با اون قیافه ی بی ریختش ….

  16. سارا گفت:

    فیلم مادر شوهر هیولا با بازی جنیفر لوپز رو اگه دیده باشین میبینید که این فیلم بانکی ها خیلی خیلی شبیه به اونه یعنی میدونین چیه فیلم تو و من همش ۳۰ دقیقه است اما نویسنده تمام قسمت های اون فیلم مادر شوهر هیولا رو برداشته گذاشته رو فیلمش تا فیلمش طولانی تر بشه واقعا خنده داره از ادا بازی های بهنوش و الناز آخرای فیلم داشتم بالا می اوردم…

  17. مریم گفت:

    خیلی خیلی فیلم مزخرفی بود متاسفم که آقای گلزار در این فیلم بازی کرد مطمئنا دلیلش پول نیست ؟/

    هنرپیشه ها قایان بانکی افتضاح بازی کردید افبضاح

  18. زی زی گفت:

    واقعا افتضاح بود هیچ ارزشی واسه تماشاگر قائل نشدن بازی های آبکی اداهای لوس واقعا متاسفم

  19. سلاله گفت:

    همینه دیگه وقتی خود فیلم حرفی برای گفتن نداره مجبورن با بزک کردن بعضی بازیگران(!) قابل تحملش کنن!
    خانوم شاکردوست این هنر نیست ، جلوه فروشیه! چطور خودتونو تا این حد پایین آوردین؟!

  20. تی تی بول گفت:

    از دوفیلم مادرشوهرهیولایی وخواستگاری برداشت شده بود.ولی خیلی سردستی وافتضاح.به طورمثال در فیلم اصلی مادرشوهربه این دلیل موافق ازدواج نیست چون دختربابازی جنیفرلوپزفقیره.اینجادختر۲۹ ساله ۵ ساله مدیرعامله یعنی از۲۲ سالگی .بعدمادرشوهره ناز می کنه و…همین طور درفیلم اصلی مادرشوهربابازی جین فوندا بی شوهره وپسرش براش مهمه .درحالی که دراین فیلم مادرشوهر یک شوهر جووون داره وبهش توجه میشه وزن هایی که شوهرخوب دارن به عروس هاشون حسادت عجیب ندارند .

  21. ارمان گفت:

    متاسفانه باید گفت که اقای گلزار و خانوم شاکر دوست تنها به واسطه ی قیافه قابل تحمل هستند و از لحاظ بازیگری و حرفه ی هنر پیشگی در حد سطح پایینی هستند.

  22. من گفت:

    نمی دونم این آقای بانکی چی می خواد از این سینما… خیلی ضایع بود فیلمش . از اون ضایع تر بازی آقایان بانکی در فیلم بود که حالت به هم می خورد.

  23. حامد گفت:

    باورتون میشه من مجبور شدم چهاربار این فیلم مزخرف رو تو اتوبوس ببینم !؟ اونم پشت سرهم تو یک بازه ی سه هفته ای !!
    من تو عمرم حتی فیلم های مورد علاقم رو هم بیش از دو بار ندیدم !
    حالا بعضی وقتا تو کابوس های شبانم بازی های آبکی برادران بانکی رو میبینم مخصوصا اونجاش که پسره خیلی با احساس می گفت : علی داداش گلم !!! عق
    تورو خدا یه روانشناس خوب بهم معرفی کنین شدت چرند بودن این فیلم روح و روان منو با ناخون ریش ریش کرده

    • نسرین گفت:

      واسه منم این اتفاق افتاد!!! ولی خیلی بیشتر از چهار بار! فک کنم ۷ ۸ بار پشت سرهم مجبور شدم تو اتوبوس ببینمش! دفه دوم به بعد هرچی سعی میکردم بخوابم که مجبور نباشم فیلمو ببینم اما نمیشد!! یعنی روانی شدم
      بی زحمت دکتر پیدا کردید به منم معرفی کنید!:)

      • سمانه گفت:

        یکی رو میشناسم میگه این بهترین فیلمی بود که دیدم…برادر و خواهر عزیز شمارو بخدا دکتری پیدا کردید به من خبر بدید این دوستمون رو بفرستم پیشش…ثواب داره بخدا…بنده خدا حالش خوش نییییییییییییییییس

        • مریم گفت:

          سمانه جون نمیخواد دکترش ببری اگه دختره شک نکن عاشق گلزاره و بخاطر گلزار اونو بهترین فیلم عمرش میدونه …. اگه ام پسره که عاشق الــــــــــــــناز !!!!!!!!!!!

    • افروز گفت:

      وااای دقیقا…علی داداش گلم!!!!بدتر از اون بهنوش بختیاری بود که تو همه سکانسای فیلم ریخته بود….
      از وقتی دیدم فیلمو بازی های مزخرفشون تو ذهنم رژه میره و دارم حرص میخورم که چرا وقتمو پاش گذاشتم که الان بره رو اعصابم…

    • اردوان گفت:

      عشقی عالی بود کلی خندیدم از نقدت😆😘

  24. افروز گفت:

    این فیلم رو امروز دانلود کردم و دیدم…وسطای فیلم واقعا هنگ کرده بودم،بعد گفتم بیام یه سرچی کنم ببینم چه نقدایی نوشته شده در مورد این فیلم و آیا اصلا ارزش نقد نوشتن داره؟؟!!
    سوالی که برای من پیش اومد این بود که آخه مگه فیلم نامه رو ازقبل به بازیگر نمیدن که بخونه؟اگه میدن چطور بازیگرای قابلی مثل گلزار و شاکردوست و شیرین بینا قبول کردن تو همچین فیلم سخیفی بازی کنن؟آیا اینکار غیر از پایین آوردن وجهه ی کاریشون چیزه دیگه ای هم داشت واسشون؟
    نباید همه تقصیر رو انداخت گردن بانکی ها!!!اون سازمانی که به اینا مجوز میده اگه ۴بار جلوی این فیلمای مبتذل رو بگیره دیگه هرکی پول داره نمیاد نویسنده و کارگردان نمیشه….
    آخر فیلم جالب بود!!!آیا بدون پیش آوردن قضیه ازدواج التاز شاکردوست اینا بهم نمیرسیدن؟یا شاید میخواستن عمق احساس گلزار رو نشون بدن!!!!در مورد اون آقایی که اختلاص میکرد آخرش معلوم نشد گرفتنش یا نه!!اونطور که من فهمیدم آخرش قسر در رفت….خانم بهنوش بختیاری هم که انقدر تو نقش های عامه پسند و سطح پایین بازی کردن که اگه اسمشون تو فیلمی باشه اصلا نگاه نمیکنم،والا اینم اتفاقی شد…
    پوسترشو تو وبلاگ شما دیدم واقعا جنگ شادیعیه واسه خودش.سکانسای بی ربط،دیالوگای بی ربط،آدمای بی ربط و…

  25. بهمن گفت:

    شاید بگید حرفم دروغه ولی دوستم ۱۰ بار وسط فیلم خوابش برد؛ به نظرم اگه بخوایم کسی رو از دیدن هر چی فیلمه بیزار کنیم بهتره یکی از سکانس های این فیلمو به صورت رندوم براش نمایش بدیم.
    در ضمن آقایان بانکی :
    شما فیلم ساختن بلد نیستید؛ فیلم نساختنم بلد نیستید؟

  26. هیولا گفت:

    اون بانکی ریشوئه واقعا چی فک کرده؟

  27. سها گفت:

    اقا بلد نیستی فیلم نساز کی مجبورت کرده .اه اه اه حالم بهم خورد انقدر تقلید از فیلمای خارجی دیگه خیلی ضایع اس بابا .فیلمنامه اش هم شبیه رمانای ابکی بود که دخترا ۱۳ ۱۴ ساله مینویسن.بازی بانکی ها هم ک دیگه نگم بهتره .گلزار و شاکردوستم که هیچیییی

  28. مسعود گفت:

    به خدا قسم تا حالا توی عمرم فیلم به این مزخرفی ندیده بودم اصلا فیلم نامه ی این فیلم در حد یک تئاتر ساده هم نبود محمد رضا گلزار و الناز شاکر دوست با شرکت در این فیلم سابقه سینمایی خودشون رو به تباهی کشوندندالبته از بهنوش بختیاری انتظار می رفت توی همچنین فیلمی بازی کنه …………….

  29. مسلم غریبیان گفت:

    اشکان بانکی و رضا بانکی با فیلم فاجعه ای به سینما معرفی شدن کاش قبلش فیلمنامه را مطالعه میکردند بعید میدونم تو سینما جایی برای خودشون پیدا کنند در آخر برای سینمای ایران فاتحه بخوانیم

  30. علی گفت:

    وای خدای من .. چقد نزخرف بود
    اون داداشه نقشش چی بود ؟ تو هر سکانس یه بار میگفت سلام علی جون .. داداش گلم بعدش بغلش میکرد ؟ اصلا رفت رو مخم ..
    سلام علی جون .. سلام علی جون .. سلام علی جون .. !!
    اون وقت اینا انقد وضشون خوبه گلزار تو اون شرکت بله قربان میگه؟
    بعد داداشش به گلزار میگه این شعرهارو برا من چاپ کن ! بعد یکی از شروطش برا ازدواج پیش شاکر دوست اینه که این ۱۰ – ۲۰ ورق شعر چاپ بشه ؟ یعنی فیلم کاملا مزحرف و چرت !! بیست نفر از اشناهای خودشون رو گذاشتن برای بازی
    سلام علی جون داداش گلم !!!

  31. مسلم غريبيان گفت:

    اشکان بانکی به سینما معرفی شد که احتمالا جای جمشید هاشم پور رو بگیره ولی تیرش به خطا رفت. رضا بانکی معرفی شد که جای انگوری رو بگیره که تیرش خطا نرفت. اگر سینما کمیته انضباطی داشت این دونفر مادامالعمر حق بازی در هیچ فیلمی را نداشتند.بهنوش بختیاری با این بازی فجیع چی فکر کرده خدا میدونه. کسی به سینما معرفی میشه که این حرفه را ادامه بده ولی فرزندان بانکی اتوماتیک حذف میشوند و مطمعنا باباشون هم تو فیلم بعدیش سراغی ازشون نمیگیره

  32. مسلم غريبيان گفت:

    تفاوت بازی رضابانکی با کلاه قرمزی اینه که کلاه قرمزی کسی باعث بازی گرفتن ازاو میشه ولی رضابانکی کسی نتوانست ازاو بازی بگیره و شباهتش با چارلی چاپلین هردو بدون کلام بهتر بازی میکنند

  33. محمد گفت:

    برای قضاوت درباره هر فیلم باید هدف سازنده را از ساخت آن پیدا کرد، این فیلم نسبت به هدفش بسیار هم موفق بوده، فرض کنید شما با اعضای خانواده قراره مسافرتی برید و فیلمی بگیرید و اتفاقا سر راه چنتا بازیگر معروف را هم می بینید و عکس و فیلمی هم با آن ها تهیه می کنید تا بعدا علاوه بر اینکه خودتان فیلم را ببینید و یاد خاطراتتان کنید به دوست و آشنا هم پزی داده باشید. خب خانواده بانکی محترم همه این کارها را به خوبی انجام داده اند، حالا چون پول داشتند دادن سینما هم اکران کنند تا کور شود هر آن که نتوان دید. البته به نظر من یه اشتباه کوچیک کردن، اگه به جای اکران توی سینما می ذاشتن توی یوتیوب اسمش رو می ذاشتن فیلم خصوصی لو رفته خانواده بانکی ها با حضور گلزار و الناز و بهنوش و اینا، هم معروف تر می شدن، هم ملت با ولع بیشتری فیلمو می دیدن. من به نوبه خودم برای این آقا و خانواده روزگار شادتر و دلی خوشحال تر آرزو می کنم.

  34. سعید گفت:

    دکوپاژش تو حلقم
    ۹۹ درصد پلان ها کلوز آپ بود ۹۹ درصد کلوز آپ ها ری اکشن شات بود
    فکر کنم رکورد پلان در یک فیلم رو با اختلافی بسیار زیاد جا به جا کرد

  35. محمد گفت:

    سوتی بزرگ توش بود. اونجایی که شاکردوست کارمندشو اخراج می کنه و در حال رفتن به اتاقشه کفش و جورابشو نگاه کنید و وقتی با گلزار به اتاق می رسند هم نگاه کنید!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  36. امیر گفت:

    خیلی خیلی خوشحالم از اینکه اینهمه نظر مشابه نظر خودم در مورد این فاجعه سینمای ایران دیدم.
    برادران بانکی کلا هنر و همه چیز را بردن زیر سوال بخصوص مخاطبشون و درک و فهمش را.انگار مخاطبشون یه عده بچه محصل دبستانی اند که قراره از یه سری دلقک بازی خندشون بگیره.
    ولی تعجب برانگیز تر از همه فروش این فیلمه، من فیلم را تو اتوبوس مجبور شدم ببینم، ولی چطور هموطنهام حاضر شدن پول بدن برن سینما این فیلم را ببینند؟ برادران بانکی تکلیفشون با فیلم دو خواهر معلوم بود. هم اینکه اسمشون روی فیلمی باشه کافیه که گوشی دستون بیاد که اگر پول بدید برای این فیلم یعنی همون چیزی هستید که برادارن بانکی در مورد مخاطبشون فکر کردن: کم عقل بیکار

  37. مسلم غریبیان گفت:

    دوباره فیلمو دیدم .اگر صد فیلم فجیع تاریخ سینمای ایران رو معرفی کنن فیلم تو و من اول میشه و رضا بانکی بدترین بازیگر کل دوران سینما از صامت تا الان میشه

  38. ادیب گفت:

    این یک شکست و حتی میتوان گفت یک افتضاح در سینمای این مملکت است . به تمام مطالبی که دوستان مطرح کردند که هرکدامش در یک فیلم به تنهایی توهین به بیننده است یک نکته دیگرهم خودنمایی میکند ؛ درسکانس ورود اول بار گلزار بهمراه الناز شاکردوست به منزل شیرین بینا توجه کنید- رویارویی یک خانواده که آنطور مکلمه تلفنی رمانتیکی باپسرشان دارند ؛ چقدر زجر آور و تاسف بار است .
    آقایان مسئولین و بالادستیها سینمای کشورما به کدامین سو میرود؟ افسوس و صد افسوس

  39. مهسان گفت:

    نقد با مزه ای بود
    من واقعا انتظار زیادی از فیلم هایی که شاکر دوست و گلزار بازی میکنند ندارم.
    ممنون

  40. الینا گفت:

    نه خوب بود نه بد

  41. سینا گفت:

    امروز کافه سینما تیتر زده بود یکی از این بازیگرای این فیلم (اشکان بانکی)درگذشت.خدا رحمتش کنه.ولی به شوخی چه اثر گرانبهایی از خودش به جا گذاشت.

  42. مسلم غریبیان گفت:

    منم ناراحت شدم از اینکه اشکان بانکی درگذشت.ولی موندم چرا تو فیلم بعدی باباش بازی نکرد.

  43. نازنین گفت:

    اونقدر درباره این فیلم بد گفتید که ترغیب شدم این فاجعه سینمای ایران رو دانلود کنم و ببینم.
    الان که حدود ۴۰ دقیقه اش رو دیدم میخوام فریادکشان کوچه به کوچه دنبال تدوینگر این شاهکار بزرگ بگردم که به احتمال زیاد یه بانکی دیگه است و اونو به هالیوود ترانسفر کنم.چون خدایی اگه تو ایران بمونه با این استعدادش حروم میشه.
    بازی بازیگرا هم که تنه به تنه ی بازیهای کریس ایوانز و جسیکا آلبا میزنه.

  44. پانیذ گفت:

    جالب ترین زیبا ترین و قشنگ ترین فیلم عمرم بود بی اغراق تنها فیلمی بود که من برای اولین بار دوبار پشت سر هم دیدمش!و عاااااااااشقش شدم من این فیلم رو از دوستم گرفتم و کل تعطیلات عید پیشم بود حداقل هر دوروز یه بار میدیدمش خیلی ممنونم خیلی زیبا بود

  45. چکاوک گفت:

    خدایا
    یعنی چی میشد اون پولی که تو جیب این اقایون هست تو جیب من باشه که واس اقامتم لنگ پول نمونم
    یکی اینقدر داره نمی دونه چیکار کنه میاد یه فیلم مزخرف می سازه یکی هم مثل من نداره و باید صبح تا شب سگ دو بزنه که پول بیاد دستش
    اه اه اه

  46. taknaz گفت:

    مزخرفترین فیلم ایرانی بود.اخه یه خانواده چند تا BMW و BENZ میتونه داشته باشه!!!

  47. sp گفت:

    دقیقا کپی پیست فیلم خارجی خواستگاری حالا بدون اون صحنه ها….

  48. ژینا گفت:

    الان اتفاقی توی یکی از شبکه ها این فیلم رو دیدم و هیچی نگم بهتره دوستان کاملا حق مطلب رو ادا کردن.
    مرسی از نقد خوب شما.نقدها تونست من رو بخندونه ولی فیلم نه. واقعا نمیدونم باید به حال کی افسوس بخورم. سر درد گرفتم از این فیلم برم یه قرص بخورم 😐

  49. قائم گفت:

    سلام
    من خودم از این دست فیلمها اصلا نگاه نمی‌کنم. و کلا سینمای ایران رو به جز چند تا کارگردان‌و چند فیلم صرفا معنی گرا قبول ندارم.
    با خانمم رفته بودیم کلوپ من انیمیشن عروس مردگان تیم برتون رو‌گرفتم و خانمم‌ که بیشتر‌ فیلمهای ایرانی میبینه این فیلم رو انتخاب کرد. با اینکه یه مخاطب کاملا معمولیه ولی باورتون نمی شه هنوز به‌وسطای فیلم نرسیده تلویزیون رو خاموش کرد و‌گفت عه حالم‌ بهم خورد خاک‌ بر سرشون با این …
    واسم جالب بود که‌ خانمم با اینکه‌ بیشتر فیلمهای آبگوشتی سینمای‌ایران رو‌ میبینه‌ و لذت میبره در مورد این فیلم این حرف رو زد. خلاصه نشستم و فیلم رو دیدم. این که خیلی تابلو کپی بود و همه نطر دوستان دیگه‌ درسته. ولی من یاد یه جمله از اکبر عبدی افتادم تو یکی از مصاحبه هاش گفته بود سینمای‌ما داره به سمت س ک س دیالوگی پیش میره.
    به نظرم‌ واسه فیلمنامه هایی که مجوز اکران میگرن‌باید. یه ناظر کیفی‌ بذارن تا هر کی گوسفنداشو نفروشه بیاد فیلم بسازه. جسارتا

  50. آناهیتا گفت:

    این فیلم کپی برابر اصل فیلم پروپوزال هست،ینی هیچ چیزیش فرق نکرده،حتی همون جریان کافه ی اول فیلم،پسره لیوانش میوفته بعد مال خودشو میده بعد روی لیوانش ی چیزی نوشتن،واقعا زشته این کارا

  51. sahar گفت:

    نقدتون عالی بود تو این فیلم تمام بازیگرا ادا درمیاوردن خیلی مصنوعی بازی میکردن فیلنامه خوبی هم نداشت کلیشه ای بود

  52. مهران رئوفي پور گفت:

    یعنی اگه ساندرا بولاک میدونست این شاکردوست جفنگ می خواد اسکیشو بره خودکشی می کرد…

  53. مسلم گفت:

    ساخت فیلم خیلی سطح پایین بود

  54. میتیل گفت:

    من اول فیلم خواستگاری رو دیدم بعد این فیلم رو توی اتوبوس تو راه خوابگاه دیدم
    فیلم تا لحظه ای که توی فیلم آمریکایی دختره میره توی خونواده پسره که باهاشون آشنا بشه فریم بای فریم مثل فیلم آمریکاییه و بعد از این صحنه چون تو فیلم آمریکایی اتفاقاتی میفته ک نمیشه توی سینمای ایران نمایشش داد فیلم ایرانی رو به لودگی رفته
    من حوصله ندارم دقیقا دیالوگ ها و صحنه ها رو مقایسه کنم فقط یه قسمتش ک خیلی عالی کپی برداری بود رو میگم
    تو فیلم آمریکایی پسره منشی بولاکه و بولاک مدیر عامل یه انتشارات
    پسره اول فیلم یه کتاب به بولاک داده بود و ازش خواسته بود چاپش کنه اونم قبول نکرده بود بعد وختی بولاک ازش میخواست که باهاش سوری ازدواج کنه به اون میگفت که باید کتابمو چاپ کنی
    حالا تو فیلم ایرانی الناز شاکردوست مدیرعامل کارخونه نون باگته بعد گلزار شرط میذاره باید برام ی کتاب چاپ کنی(ک توی یه صحنه داداش گلزار ازش خواسته بود کتابشو چاپ کنه انگار فلجه نمیتونه بره بده به یه ناشر)!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    یعنی ابتکار و نبوغ صفر کلوین !!!!!!! همه فیلمو ک کپی کردی این یه تیکش رو سی ثانیه فکر میکردی یه چیز دیگه میخواست گلزار!!!!!

  55. ارتین گفت:

    من موندم خانم شیرین بینا علت مخالفتش با ازدواج الناز شاکردوست و گلزار چی بود خوشگل نیست که خیلی هست پولدار نیست که هست چیش از اون یکی دختره رعنا کم بود بعدش من نسبت خانم بهنوش بختیاری رو با شیرین بینا ندونستم خلاصه خیلیییییییی ناشیانه از فیلم خاستگاری کپی کرده بودند فقط از اول فیلم تا اخر شاکردوست لباس عوض کرد و خودشو خوشششششششششگل کرد موندم چرا باید به همچین فیلمی مجوز بدن

  56. لیدی گفت:

    این فیلم یه کپی صحنه به صحنه از فیلم پروپوزال هست که ساندرا بولاک بازی کرده.

  57. 👸 گفت:

    به نظرم خیلی فیلم قشنگی هم هس ولی پوسترش انگار مال دهه شصت هفتاده مخصوصا مدل موی محمد رصا گلزار تو پستر تو فیلم که خیلی خوشکل بود

  58. بهار گفت:

    به جرئت میگم بدترین فیلم تاریخ سینمای ایران بود با کپی ناشیانه ای که داشت.منم تو اتوبوس بالاجبار دیدمش که متاسفانه نمیشد از زیر ندیدنش در رفت.تعجبم از اینه که نه متن خوب نه کارگردانی خوب نه دیالوگ و هیچ چیز خوبی نداشت.و به زحمت با لودگی و مسخره بازی شروع شد و ادامه یافت.متاسفم چرا که کارگردان و نویسنده ش دست کم دوتا فیلم خوب که دیدن چرا انقد سینمای ایران رو به سطح که نه به ابتذال کشیدن!?!!

  59. مسعود گفت:

    دقیقا حق با دوستی بود که گفتن :((این فیلم با قدرت توانسته یک سور بزند به تمامی فیلم فارسی های آبگوشتی قدیمی!! ))
    اگر به این فیلم بگیم آشغال بطور یقین به آشغال توهین بزرگی کردیم

  60. محمدرضا گفت:

    چرا اینقدر ما ایرانی ها احمق شدیم که یه فیلم کاملا کپی شده باید ببینم..باید بگم که این فیلم از فیلم The proposal منتشر شده در سال ۲۰۰۹ هست.. واقعا متاسفم….

  61. تین گفت:

    چقدر خوشحالم از اینکه این فیلم فوق العاده رو دیدم و فهمیدم که چطوری میشه ثانیه ثانیه عمرمون رو حس مرگ کنیم!!!خوبه واقعا اینکه آقایون داداشای بانکی و جد و آبادشون اینهمه مال و منالشون رو در راه پیشرفت هنر خرج می کنن!!! واقعا من از اون بی ام و و بنزهای نامعلوم الصفر و خونه های خفن و تیپ های ناف لس آنجلسی چیزای خیلی آموزنده ای دریافت کردم..مرسی از خانم بختیاری که اینهمه بانمک و جوجو تشریف داشتن…جاشون تو هالیووده… رو هوا میزننشون…خانم شاکردوستم که ماشالا گفتن نداره..گل کاشتن..انقدر این فیلم هندی نبود…مادر محترمشون که کاملا واقعی و طبیعی و بسیار بسیار نچرال وقتی گلزار خواستگاری کرد از خانم،توی آشپزخونه پشتشونو به دوربین کرده بودن و کلا یه عالم دیگه بودن.چقدر این فیلم قشنگ بود آخه…چقدر؟!!!

  62. امیر گفت:

    این فیلم، کپی فیلم Proposal هست دقیقا با همین موضوع و همین تم و دقیقا همون سکانس‌ها…

  63. علی گفت:

    این چه وضعشه ؟؟ مگه هر کسی پول داره باید بازیگر بشه؟؟ آخه این برادران بانکی چی بودن با این قیافه ها و بازی اشون ….
    اشتباه محض بود گلزار و شاکردوست داخل این فیلم بازی کردند.

  64. صادق گفت:

    یکم خلاقیت به خرج بدین فیلم خارجیو دارین کپی می کنین لااقل درست کپی کنین

  65. پوبون گفت:

    ینی من حالت تهوع گرفتم با این فیلم لعنتی ها این چی بود اخه..خب چرا اصلا .مخصوصا این پسره کلنگ امیر داداش با اون سیس و حس و دیالوگ گفتنش.انگار لقمه تو دهنش بود حرف میزد.

  66. 小津安二郎 گفت:

    وای از این آنتاگونیست! نگاه نافذش در پوستر ! ترسناک هست واقعا!
    در ۱۰۷ (!) دیدگاه قبلی اشاره شد که این فیلم از یک فیلم هالیوودی کپی شده. دارو دسته بانکی ها (!) در فیلم «دو خواهر» هم این تجربه را داشتند که نشان از مولف بودن این کارگردان میدهد!در آن فیلم هم یک آنتاگونیست خیلی خوب داریم.البته نمیتوان گفت آنتاگونیست،بانکی سعی کرده با خلق شخصیت های خاکستری فرصت قضاوت را به تماشاگر بدهد.
    جایی در فیلم هست که کمیلی قصد تنبیه گلزار را دارد و به نوچه هایش می گوید :«به صورتش نه » ولی خودش چنان ضربه ای نثار گلزار میکند که…

    (((:دیالوگی از «سانست بلوار» یادم اومد خیلی جالب بود.زمانی که هولدن تازه وارد خانه سوانسون میشه و باید فیلمنامه اون رو بخونه میگه :«میدونستم که فیلمنامه اش مزخرفی بیش نیست،ولی اینکه ببینم چقدر مزخرفِ برایم سرگرم کننده(لذت بخش) بود». من هم چنین حسی دارم راجب چنین فیلم هایی. در واقع «اینکه ببینی یک چیز _مخصوصا اثری نمایشی یا ادبی_تا چه حد مزخرفِ و ضعیفِ،سرگرم کننده هست».):))

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سینمای خانگی من – نقد و بررسی فیلم