فیلم هایی که نباید دید ۵

فیلم هایی که نباید دید ۵

  • نام فیلم: دوباره با هم
  • کارگردان: روزبه حیدری

سعید و مریم به تازگی با هم ازدواج کرده اند. سعید در به در به دنبال کار می گردد تا اینکه در آخرین مراجعه اش به یک شرکت بزرگ، توسط آقای سلیمی، رئیس شرکت که به مریم چشم دارد، استخدام  می شود. سلیمی سعی می کند به هر ترتیب شده خودش را به مریم نزدیک کند … جمشید حیدری، پدرِ روزبه حیدری سال های پیش فیلمی ساخته بود به نام “گیس بریده” که البته فیلم نبود، یک چیزهایی بود عجیب و غریب! حالا پسرِ ایشان، با فیلم نامه ای از خودِ ایشان، دست به کار شده و فیلمی ساخته کارستان! ماجرا از یک داستان عشقی شروع می شود و در نیم ساعت پایانی ناگهان جنایی می شود و عمراً اگر سر در بیاورید چی به چیست! آدم های داستان همگی رفتارها و عکس العمل های شدیداً بی منطق و پادرهوا دارند که به هیچ عنوان قابل فهم نیست … به نظرم پدر و پسر کمر به قتلِ سینما بسته اند!

.

  • نام فیلم: Lucky Trouble
  • کارگردان: لوان گابریادزه

مردی که می خواهد با زن مورد علاقه اش ازدواج کند، برای رسیدن به مراسم ازدواج دچار کلی مشکل می شود … سازندگان این فیلمِ سخیفِ محصول روسیه، مخاطبانشان را یک بچه ی دو ساله در نظر گرفته اند که نسبت به بچه های همسن و سال خود بهره ی هوشی اش زیر صفر است. از بس داستان ضعیف است که آدم شک می کند نکند سازندگان فیلم به یک شیوه ی داستانگویی جدید در نوعِ خود رسیده اند و ما خبر نداریم!

.

  • نام فیلم: باغ قرمز
  • کارگردان: امیر سماواتی

دختربچه ی دکتر زرین، مُرده پیدا می شود و دکتر دست به کار می شود تا کسی را که فکر می کند قاتلِ بچه اش است، مکافات کند … البته من خلاصه ی داستان را بسیار جذاب تعریف کردم. در این فیلم از این خبرها نیست! اصلاً این موضوعِ ذاتاً تلخ، نه تلخ می شود و نه آنقدرها به آن پرداخته می شود. در یک سکانس، به خاطر بامزه بازی های زوج داوود و مهناز، با فیلمی کمدی طرف هستیم و در سکانس دیگر، با دعوای شدید دکتر و همسر دومش، با فیلمی اجتماعی و نگاهی سیاه. هیچ توازنی بین این صحنه ها برقرار نشده و همه چیز آشفته است. ضمن اینکه گره گشایی ماجرا و افشا شدن ماجرای ربوده شدن دختربچه، بسیار ابتدایی و ساده انگارانه است و اصلاً پرداخت خوبی هم ندارد تا آن لحظه ی تلخ را باور کنیم. در باب آشفته بودن فیلم این مثال کافیست که دختربچه در پاساژ گم شده و جناب سرهنگ و یک لشکر از نیروهای انتظامی، انگار که قتلی صورت گرفته باشد، در محل جمع شده اند و دنبال دختربچه   می گردند!

.

  • نام فیلم: به هدف شلیک کن
  • کارگردان: محمد کتیرایی

دزدهایی که دزدی های بزرگ انجام می دهند و پلیس هایی که دنبال آنها هستند … سکانس اول فیلم آدم را امیدوار می کند؛ صحنه ی تعقیب و گریز دزد و پلیس تقریباً استاندارد از آب در آمده است اما هر چه داستان جلو می رود، همه چیز فرو می پاشد. امکان ندارد بتوانید یک خط داستانی درست و حسابی در آن بیابید. آدم های داستان معلوم نیست دارند چه می کنند و از جان هم چه می خواهند. آشفتگی در حد نهایت خود است و به اصطلاح غافلگیری پایانی هم خنده دارتر از آن است که در عقل بگنجد.

.

  • نام فیلم: پایان نامه
  • کارگردان: حامد کلاهداری

 چهار دانشجو به دنبال استادشان راه می افتند تا پایان نامه شان را به دستش برسانند. فضای شهر   تب زده و درگیر مسایل انتخابات است. چهار جوان، ناخواسته وارد بازی خطرناکی می شوند … فیلمی تکه پاره که هیچ چیزش به درستی کنار هم قرار نگرفته. آدم بده ی فیلم، کاریکاتوری ست مضحک از آدم بدهای داستان های دهه ی شصتِ سینمای خودمان که به هیچ عنوان در طول داستان جا نمی افتد، همچنانکه آدم مثبت های داستان هم جز جیغ و گریه و ضجه، کار دیگری انجام نمی دهند.

.

  • نام فیلم: جعبه موسیقی
  • کارگردان: فرزاد مؤتمن

رابطه ی دوستانه ی یک پسر نوجوان و مأمورِ گرفتنِ جانِ آدم ها … واقعاً نمی فهمم قصد فرزاد مؤتمن از ساختن این فیلم چه بوده. این فیلم آنقدر سطح پایین است که واقعاً نمی شود درباره اش چیزی گفت. همه چیز گنگ و نامفهوم است و اصلاً نمی شود فهمید قضیه چیست. آن سکانس و دیالوگ های پایانی هم اصلاً به شخصیت این کارگردان نزدیک نیست که نیست!

.

  • نام فیلم: سه خط موازی
  • کارگردان: محسن افشانی

مهرداد دنبال پول می گردد برای عملِ پیوندِ قلبِ خواهرش … اسم این فیلم به جای “سه خط موازی” باید می بود “چهل و هشت خط ناموازی”! از بس که آدم های مختلف در این داستان می لولند. خرده داستان هایی زائد، آدم هایی زائدتر که معلوم نیست چرا باید در داستان باشند و البته یک مضمون بسیار تکراری که وسط چهل و هشت مضمونِ دیگرِ این فیلم، گم می شود. از بازی ها هم که دیگر چیزی نگویم بهتر است!

.

  • نام فیلم: کدبانوی شاد(The Happy Housewife)
  • کارگردان: آنتوانت بومر

زنی که با به دنیا آوردن اولین بچه اش، دچار مشکلات روحی و روانی می شود … داستان از یک جایی شروع می شود و به جای دیگری می رود و در جاهای دیگری به اتمام می رسد! اولش فکر می کنید فیلم درباره ی زنی ست که بچه ای به دنیا آورده و بعدش دچار بیماری روانی خاصی شده، که به خاطر همین بیماری، به تیمارستان می افتد و درمان می شود ( حالا بگذریم از اینکه این روند دیوانه شدن و بعد بهبودی اش، بسیار بچه گانه و ساده انگارانه و بی منطق است ) اما کم کم متوجه می شویم، داستان درباره ی زنی ست که در مراسم خاکسپاری پدرش شرکت نکرده و حالا هر لحظه انگار روح پدر را جلوی خود می بیند که او را به سمت خود می خواند!!! واقعاً می مانید که پس اصلاً چرا فیلم آنطوری شروع شده بود!!! داستانِ آشفته همینطوری جلو می رود بدون اینکه هیچ موضوع محوری خاصی داشته باشد.

.

  • نام فیلم: کمدین ها(The Comedians)
  • کارگردان: پیتر گلنویل

یک آمریکایی که در هائیتی، هتلی را می چرخاند، درگیر موضوعی سیاسی می شود … از بس این داستان کُند و خسته کننده و نامفهوم است که واقعاً از یک جایی به بعدش، تماشاگر هیچ هیجانی برای دیدنِ ادامه ی داستان ندارد. آدم های داستان بسیار ناکارآمد و خط کلی داستان بسیار نامفهوم ( این “تُن تُن” ها بالاخره چه کسانی بودند؟! ) و سطحی ست ( دقت کنید به گره گشایی پایانی داستان ) در عین حال که عشقی که در فضای فیلم وجود دارد هم آنقدرها جذاب از کار در نیامده.

.

  • نام فیلم: گرترود(Gertrud )
  • کارگردان: کارل تئودور درایر

گرترود به دنبال عشق واقعی می گردد … متأسفم که مجبورم فیلمِ یکی از قدرتمندترین کارگردانان تاریخ سینما را در این لیست قرار بدهم. از این متأسف تر هستم که روز خشم این کارگردان بزرگ، در لیست فیلم های محبوب عمرم قرار دارد. گرترود که از روی یک نمایشنامه اقتباس شده، آنقدر کُند و مصنوعی و پر حرف است که امکان ندارد بتوانید باهاش ارتباط برقرار کنید. داستان گرترود که به دنبال عشقی واقعی، بین چند مرد مردد مانده، به هیچ عنوان قابلیت تبدیل شدن به یک فیلم سینمایی ـ آنهم دو ساعته ـ را نداشته. دو ساعتِ تمام، بازیگران می آیند جلوی دوربین و با بازی های مصنوعی و خشک، به یک نقطه خیره می شوند و حرف هایشان را می زنند و می روند بیرون و نفر بعدی وارد می شود، حرف هایش را می زند و می رود بیرون و به همین ترتیب تا آخر. داستانِ زیادی احساسات گرایانه به همراه احساساتِ گُنگ شخصیت ها تبدیل شده به فیلمی خسته کننده و کشدار.

.

  • نام فیلم: مزایای جلوی چشم نبودن (The Perks of Being a Wallflower )
  • کارگردان: استفن چوسکی

چارلی جوان سربه زیر و خجالتی، مشکل ارتباط با دیگران را دارد و این مشکل وقتی بیشتر می شود که او وارد محیط درسی بزرگتری می گردد … یک فیلم خسته کننده و تین ایجری درباره ی به بلوغ رسیدن پسری که کم کم اعتماد به نفسش را به دست می آورد و در یک تخلیه ی روانی، از شر یک فکر آزاردهنده که انگار باعث تمام این خلق و خوهای عصبی و گوشه گیرانه اش می شد، رها می شود و به قول معروف به شناخت جدیدی از خودش و اطرافیانش می رسد. خط داستانی کم رنگ و حتی بی رنگ فیلم، آنقدر نامفهوم است که گاهی دیدن ادامه ی فیلم زجرآور می شود. من که متوجه نشدم بالاخره چه کسی، چه کسی را دوست دارد و چه کسی از چه کسی متنفر است و بالاخره این جوان ها چه احساسی نسبت به هم دارند و از جان یکدیگر چه می خواهند. جالب اینجاست که وقتی به سایت “آی ام دی بی” مراجعه کردم، با نمره ی بالای فیلم مواجه شدم. با دقت بیشتر متوجه شدم کسانی که بیشترین نمره را به این فیلم داده اند، جوانانِ پایینِ بیست و پنج سال هستند که اکثرشان را هم دختران تشکیل می دهند و خب گفته بودم که اگر دختران زیر بیست و پنج سال نبودند، نصف هنرپیشه ها و خواننده های دنیا احتمالاً بیکار می ماندند!

.

  • نام فیلم: ندارها
  • کارگردان: محمد رضا عرب

سه جوان فقیر، تصمیم می گیرند از پولدارها دزدی کنند و پولِ دزدی را در راهِ کمک به فقرا و رسیدن به اهداف خودشان استفاده کنند … فقط کافیست دقت کنید به نحوه ی گیر افتادن این سه نفر؛ آنها از اتوبوس حُجاجی که دارند به مکه می روند، دزدی می کنند ( حالا بماند که اصلاً معلوم نیست چطور این امکان برایشان فراهم می شود؛ یکهو می بینیم که آن ها مشغول خالی کردن ساک های حجاج هستند و از خودِ حاجی ها خبری نیست! ) بعد در اخبار اعلام می شود که ماجرا در حال پیگری ست و کاشف به عمل آمده که یکی از دزدها کر و لال است! آدم باورش نمی شود که همه چیز اینقدر سهل انگارانه و   بچه گانه باشد؛ آخر از کجا می فهمند که یکی از دزدها کر و لال بوده؟! سپس این ماجرا طوری در اخبار طنین می اندازد که انگار تنها دزدهای تهران و حتی ایران، همین سه نفر هستند! با فیلمی طرف هستیم ساده انگارانه و ابتدایی که برای رسیدن به نتیجه گیری، آنقدر سردستی و ضعیف عمل می کند که برخلاف ادعایش به هیچ نتیجه ی اخلاقی ای نمی رسد.

.

  • نام فیلم: نفرین
  • کارگردان: علی توکل نیا

وقتی رفته بودم دفترِ فیلمسازی آقای توکل نیا، از قضا برادر ایشان، یعنی کارگردان همین فیلم هم آنجا حضور داشتند و اولین کسی بودند که سیناپس فیلم نامه ام را، همانجا به سرعت خواندند و با بی میلی سری بالا انداختند که یعنی “مالی نیست!”. بعد ادامه دادند که ما دنبال فیلم نامه هایی هستیم که خاص و جدید و از این حرف ها باشد. اینجا نمی خواهم عقده گشایی کنم یا مثلاً از فیلم نامه ی خودم دفاع کنم و بگویم عالی بود و آنها نفهمیدندش، قضیه این است که متوجه نشدم این فیلم نامه ای که از رویش “نفرین” ساخته شده، چه چیزی داشته که توجهشان را جلب کرده؟ ترسناک بوده؟ جذاب بوده؟ متفاوت بوده؟ خیلی راحت بهتان می گویم که این فیلم هیچ چیز نیست جز یک کپی برداری بسیار سطحی و مبتدیانه از فیلم های ترسناک، چه در روایت و چه در ساختار و بازی ها و کارگردانی و بقیه چیزها.

.

۹۹ دیدگاه به “فیلم هایی که نباید دید ۵”

  1. Fa گفت:

    با توجه به لیستی که دادین و نظرتون نسبت به بعضی فیلما
    به نظرم حتما باید هرکدومو ندیدم ببینم

    • به نظر منم با توجه به اینکه چند از فیلم های خوبی که دیدم توی لیستتون هست به احتمال زیاد سلیقه من و شما دقیقاً در مقابل هم باشه و خب شاید از بقیه لیستتون هم بتونم لذت ببرم.
      فیلم رو برای لذت بردن میبینید دیگه یا اینکه فقط نگاه منتقدانه داشتن؟

    • Minoo گفت:

      خیلی خیلی خودخواهین.این همه یک فیلم رو سرکوب کردن لازم نیست.حتی غیر مستقیم به دختران زیر بیست و پنج سال هم توهین کردین درحالی که اینده کره زمین توی افکار اینها ممکنه باشه.واقعا باعث تاسفه که همچین ادم خودخواهی پیجی رو طراحی کنه که گوگل هم اونرو به نمایش بذاره.

    • مهدی گفت:

      چندتا از بهترین فیلم هایی که دیدم تو این لیست بودن !
      من آدمی ام که از هر ۵۰ تا فیلمی ک میبینم شاید از ۵تاش خوشم بیاد !
      وقتی اسم چندتا فیلمی که دوس داشتمو تو این لیست دیدم شک کردم و رفتم عنوان مطلبو دوباره خوندم ! فک کنم یه نون اضافه داره عنوانتون 🙂

  2. :| گفت:

    😐
    من یکی از اینا رو دیدم یعنی واقعیتش حتی کامل هم نخوندم ولی اون فیلم در لیست imdb که معتبرترین نقد به فیلمها در تمام جهانه امتیازه ۸ از ۱۰ گرفته که خودش یک شاهکار هنری محسوب میشه 😐
    و شما اونو تو لیستتون دارید! 😐
    و به نظرم بهتره که اولا عفت کلام رو رعایت کنید و ثانیا یکم آگاهیتون از فیلمهای خوب و بد رو بالا ببرید.

  3. مهرشاد گفت:

    سلام، انقدر از متن ببخشید ولی بی محتوا تون بدم اومد که خواستم سریع ببندم صفحه رو…
    ولی گفتم یه نظری هم بنویسم
    فیلم مزایای سر به زیر بودن یک فیلم فوق العادس و جز ۱۰ فیلم برتر منه، و شما انقدر سطحی به قضیه نگاه کردید که باورم نمیشه!!!!!
    حوصله توضیح ندارم ولی مطمئنا نمیشه فهمید که چه کسانی در سایت imdb رای دادن چه برسه به رده سنی شون! و البته چندین نقد از این فیلم بخونید…
    اگر با من مخالفید با ایمیل بگید….

  4. امیر گفت:

    فیلم سر به زیر بودن یکی از شاهکار های سینماییه اصلا از هر طرف نگاه میکنم نمیفهمم شما با خودت مشکل داری یا با کاگردانا که همچین فیلم قشنگی رو تو این لیست قرار دادی.به نظرم هرکی این فیلمو ببینه چن روز احساسه افسردگی میکنه.من هنوز تحت تاثیر فیلمم

  5. ریحانه گفت:

    فیلمِ the perks of being wallflower ؟؟؟؟؟ 😐

    دلت اومد؟؟؟ D:

    -_____-

  6. مهدی گفت:

    the perks of being wallflower جزو بهترین فیلم هاییه که تا حالا دیدم . کتاب هم فوق العادست البته اگه انگلیسی بلد باشین چون سخت بشه ترجمه ی درستی ازش گرد ( مثل اسم کتاب که به فارسی سخت میشه ترجمه کرد ) .
    با خوندن اسم این فیلم جزو فیلم هایی که نباید دید از نظر شما ، من به همه توصیه می کنم که همه لیست رو برن نگاه کنن …

  7. Aida گفت:

    مزایای سر به زیر بودن جزو بهترین فیلماست اینکه شما متوجه داستان نشدین دلیل بر بد بودن اون نیس و به نظر من این برای نوجوونا بیشتر قابل درکه و ربطی به جنسیت نداره
    با توجه به این میشه گفت که شما بهترین هارو جای بدترین ها گزاشتین اگه یه لیست دیگه درست کنین که همین عنوانو داشته باشه دیدن اسم ” جوخه انتحار ” تعجبی نداره چون ظاهرا شما توانایی تشخیص فیلم خوب از بد رو ندارید

  8. مسیح گفت:

    با بودن The Perks of Being a Wallflower توی لیستتون یک بار دیگه مجبور شدم عنوان مطلب رو چک کنم! و اینکه چقدر سطحی مخاطب تعیین میکنید و میزنید و میبافید.
    فکر کنم بنابر سلیقه‌ی شما احتمالاً فیلمهای Me and Earl and the Dying Girl یا The Spectacular Now هم باید جزو فیلمهایی باشند که نباید دید. احتمالاً تینیجری هستند و بنابر آمار IMDb بیشترین مخاطبش دختران زیر بیست سال هستند…

  9. اسپیلبرگ گفت:

    من فقط یکی ازین فیلمای تو لیستتون رو دیدم.
    ولی فک کنم باید بقیه رو هم ببینم. چون perks of being a wallflower بهترین فیلمی بود که توی عمرا دیدم.

  10. Shila گفت:

    من واقعا نمیدونم شما کجا the perks of being wallflower رو سرچ کردید که رتبش ٣.٨ بود!
    فیلمش که تو IMDB ٨ بود که خیلی رتبه خوبیه
    کتابش هم که فوق العاده بود بازم رتبش ۴ از ۵ هست تو.goodreads .لطفا میزان اطلاعاتتون رو بالا ببرید❤️

    • مصطفی گفت:

      یه مشت دروغ رو از امتیاز و افرادی که رای دادن رو سر هم کرده.معلوم نیست چشه؟یا مواد زده یا توهم.وقتی دیدم این فیلم رو هم گذاشتنه انقدر عصبانی شدم که نمیدونم چی بگم.فیلم و کارگردانی و مخصوصا بازیگری بازیگران انقدر خوبه که نمیشه چیزی گفت

      • میثم گفت:

        شماها هم تعطیلینا بنده خدا منتقد هم گفته ۸/۳…البته خوشم میاد آقا دامون یه بارم جواب هیشکیو ندادی.وقتتو نمیزاری که درباره نظرت بحث کنی فیلم از نطرت بد بوده حالا همه بیان بگن خوب بوده…این بی خیالیتو خوشم اومد لایک
        نکنه جدی جدی مواد میزنی خخخ

  11. سینا گفت:

    کشکت رو بساب درضمن فیلم مزایای گوشه گیر بودن زیبا ترین فیلم تاریخه پس دیدگاهت رو عوض کن

  12. Saeed گفت:

    آخه The perks of being a wallflower رو نباید دید؟
    نه آخه رو چه حسابی این حرفت رو زدی

  13. Coldplay گفت:

    مزخرف ترین و چرت ترین و بیخود ترین چیزی بود که خوندم.
    The perks being of a wallflower?????
    اصلا شما برا چی فیلم نگاه میکنی
    میگی فقط دخترا؟؟؟این فیلم یک فیلم کاملا جذاب هست که اکثر پسرا از جمله خودم راحت جذبش شدن، دیگه یه نفر از یه فیلم چی باید بخواد…

  14. lyrdaq گفت:

    The perks of a being wallflower جز بهترین فیلم هایی هست که دیدم امتیازشم از ده هشت است بعد تو چطور جرعت کردی که این فیلم و تو این لیست قرار بدی

  15. پوری گفت:

    سالنه حدود ده بیست فیلم بلکه بیشتر تینیجری ساخته میشه
    با هنرپیشه های خوشتیپ تر و با حال تر ولی چرا اونا مثل مزایای منزوی بودن نمره نگرفتنو معروف نمیشن باید از شما پرسید با این استدلال جالبتون مرسی اه

  16. ساعی گفت:

    تقریبا همه گفتن اینو ولی منم دلم نیومد بگذرم از کنارش!
    the perks of being a wallflower ????
    این فیلم فوق العادس‌! تمام quot هاش داستان فوق العادش کارگردانی عالیش! اگه همچین فکری می کنید ۱۰۰٪ داستان فیل رو نفهمیدین ! من خودمم بار اول نفهمیدم چی بود داستان ولی یه بار دیگه تصمیم گرفتم ببینمش و یکی از بهترین تصمیم های عمرم بود!!!!!!

  17. hossein گفت:

    خیلی فیلم خوبی هس مزایای گوشه گیر بودن

  18. S. Mahdi گفت:

    وقتی دیدم مزایای گوشه گیر بودن رو تو لیستتون گذاشتین، فهمیدم باید همه فیلم های لیستتون رو روزی ده بار ببینم

  19. حسین گفت:

    فیلم مزایای سر به زیر بودن یکی از اثرهایی هست که برای همیشه در لیست علاقه مندی های من قرار گرفته.این که شما این فیلم رو زجر اور بدونید و خسته مننده تقصیر فیلم نیس…شما هنوز به اون درک و احساس دست پیدا نکردید.اونقدر این فیلم خوبه که هر بار برام تازگی داره میبینم و هیچوقت تکرارشو احساس نمیکنم…فیلمی جذاب و حقیقی و پر احساس که اکثرا جوانان به جز شما احساسش میکنند.

  20. نوشین گفت:

    دیدم همه نوشتن ولی منم گفتم نظرمو بذارم

    فیلم The perks of a being wallflower خیلی فیلم جالب و محشریه. به جزئت میتونم بگم یکی از بهترین فیلماییه که دیدم. هم بازی لوگان لرمن هم خود داستان فیلم واقعا تحسین بر انگیزه. من دقیقا فهمیدم احساس کاراکترها نسبت به هم چیه و این که ماجرا چی بوده. کلی هم نشستم با این فیلم گریه کردم چون خیلی با شخصیت چارلی همدردی کردم.
    شما خیلی سطحی به فیلم نگاه کردین. این فیلمو باید بشینین با تمرکز کامل نگاه کنین تا غرق داستان بشین و لذت ببرین

  21. هیمن گفت:

    همین الان تاریخ دوازدهم تیر نود وشیش ساعت شیش صبح فیلم مزایای گوشه گیر بودن و دیدم .یه شاهکار بود .بهتره یه بار دیگه این فیلم و ببینید و از این لیست حذفش کنی

  22. فرنگیس گفت:

    فیلم مزایای گوشه گیر بودن، یکی از بهترین فیلماییه که میشه دید.
    تنها واسه نوجوان ها هم ساخته نشده، نوجوونا به راحتی تمام این احساسا رو دارن و کسایی که نیازمند تلنگر و یادآوری احساسات پاک و پر از شدت اون دوارن هستن کسایی اند که این دوره رو رد کردن و کل زندگیشون دارن دنبال این احساسات عمیق و زیبای نوجوونی میگردن،یعنی بزرگسالا! خط داستانی بسیار زیباست،بالا و پایین های بجا درست مثل یه زندگی واقعی، حتی اینکه آخر فیلم در اصطلاح خوب تموم شد،دقیقا شبیه نظر یه نوجوون یا یه بزرگساله که هنوز مثل نوجوونیش فکر میکنه. تدوین فوق العاده که ما کاملا تو ذهن چارلی هستیم، بازیگری عالی طوری که میتونی همراه شخصیت خجالت بکشی!
    من دعا میکردم کاش این فیلم واقعی بوذ اونوقت همچین نقدی که حتی اسمش نقدم نیست!

  23. ماکان گفت:

    سلام جناب دامون، احتمالا امکان نداره که شما بتونید از یکی از اصول خودتون یعنی تماشای دوباره یک فیلم سرپیچی کنید و یه بازنگری تو نقد اون فیلم داشته باشین؟ البته کاملا حق میدم که شما در یک بازه زمانی از فیلمی خوشتون نیاد یا بسته به شرایط و زمان با اون فیلم ارتباطی برقرار نکنید که منجر به دیدگاه منفی شما بشه که البته نظر شما محترمه و دنیای سینمایی هر کس، دنیای شخصی خودش محسوب میشه. ولی خوب اینقدر تضاد نظرات با دیگران هم کمی عجیبه. همین تضاد در مورد فیلم مزایای سر به زیر بودن هم منو مجبور به تماشای فیلم کرد و در نهایت باید بگم فیلم به دلم نشست با اینکه طبق گفته شما انتظار یه فیلم نوجوان پسند معمولی رو داشتم. نمیتونم چجوری از حس همزادپنداری با این فیلم روانشناسانه صحبت کنم ولی چیزی که میدونم اینه که در دنیای سینمایی من که نه یک تماشاچی دختر هستم و نه زیر بیست و پنج سال، این فیلم ارزش و جایگاه بالایی خواهد داشت. با تشکر از سایت خوبتون

    • damoon گفت:

      سلام و ممنون از شما. با توجه به اینکه فیلم اینهمه هواخواه پیدا کرده، من هم به شک افتادم که دوباره ببینمش، بلکه از نظر قبلی خودم که چند سال پیش نوشته بودم، پایین بیایم!

  24. مژگان گفت:

    من چی بگم…همه گفتند…
    مزایا گوشه گیر بودن یکی از بهترین فیلمهیا تین ایجری….به خوبی سریال ۱۳ reasons why

    این فلم باید واسه کسانی که فیلمهای تین ایجری می سازند یک الگو باشه..در این زمینه که میشه فیلم تین ایجری ساخت اما اون فیلم وبازیگرانش لوس نباشند…
    دخترانش هم به فکر تور زدن پسرها و اندامشون نباشند
    پسرها هم به فکر خوابیدن با دخترها نباشند

    دعواهای لوس دخترانه هم توش نباشه….خلاصه مثل فیلمای آماندا بین نباشند

  25. هانیه گفت:

    سلام
    من جدیدا فیلم مزایای سر ب زیر بودن رو دیدم
    مطمین هستید عنوان مطلبتون رو درست نوشتید؟
    پیشنهاد میکنم یکبار دیگه ببینید و خودتون رو جای شخصیت ها مخصوصا چارلی بزارید
    امیدوارم نظرتون عوض بشه و اسم این فیلم رو از لیست بردارید
    پایدار باشید

    • ماکان گفت:

      اتفاقا یکی از دلایل استقبال از این فیلم همین حس همزادپنداری با شخصیت چارلی تو این فیلم هستش و همین موضوع هم نشون میده که چقدر جامعه ما در وضعیت بدی از نظر افسردگی، سرخوردگی، یاس، ناامیدی، تنهایی، آزار جنسی و مشکلات روحی روانی قرار داده. چیزی که این فیلم در انتها ارائه میده یک راه گریز و نجات فرضی و رویایی در برابر این مشکلات هست با معرفی فرشتگان نجاتی در قالب دوست، دوستانی با شخصیت های عجیب و خاص که داشتنش آرزوی هر کسی هست که با این مشکلات دست و پنجه نرم می کنه. علت دیگه استقبال، نمایش تفاوت زمین تا آسمان سبک زندگی نوجوانانه در غرب هست که از حق نگذریم بسیار جذاب و مفرح هم نشون داده میشه.

      ولی از دیدگاه طنز ظاهرا جناب دامون راه حل و روش های برخورد با مشکلات روحی تو این فیلم رو نپسندیدن. با توجه به لیست فیلم های مورد علاقه ایشون، ظاهرا سبک موردپسند حل مشکلات در سنین نوجوانی بیشتر نزدیک به سبک فیلم کری برایان دی پالما باشه یعنی انتقام سخت و وحشتناک از تمامی دور و وری ها و تمامی عوامل مشکلات به صورت یکجا که البته اونم حس خیلی خوبی به آدم میده :))

  26. Emxtaf گفت:

    با این اعتماد به نفسی که شما توی نقد فیلم ها دارین باید آدم متخصصی باشین تو این رشته ” مزایای منزوی بودن” فیلمی برای نوجوان ها و جوان هستند شما اگه خیلی بزرگسالی چرا اصن نظر میدی؟:) فیلم برای جوان های زیر ۲۵ ساله دوست عزیز برای مامان باباها نیست😂اگه هم باشه برای پذر مادرای با سواده

  27. کیان گفت:

    مزایای گوشه گیر بودن واقعا اثر فوق العاده ایه . من بعد از دیدنش خودمو تهی فرض میکنم .یه ارتباط بدی با فیلم برقرار کردم

  28. نیما گفت:

    سلام مزایای منزوی بودن (گوشه گیر بودن) یک فیلی است که از روی کتابی با همین نام ساخته شده و کارگردانش هم همان نویسنده اش هست و من بعد از خواندن کتاب وقتی فیلم رو دیدم شدیدا لذت بردم و واقعا بازی بازیگراش عالی بود.البته نظر شمامحترمه ولی به نظر بنده این فیلم را یه بار دیگه بعد از خواندن کتابش ببنید مطمعنا بیشتر لذت میبرین

  29. Amir گفت:

    فیلم مزایای گوشه گیر بودن عالیه و دلم نیومد اینو مانند بقیه به اشتراک نذارم

  30. فاطمه گفت:

    به نظر من شما نباید انقدر سطی گرا باشید باید تمام جوانب رو در نظر بگیرید و بعد اظهار نظر کنید فیلم مزایا ی گوشه گیر بودن واقعا بی نظیره

  31. charlie گفت:

    The Perks of Being a Wallflowerرو چندین بار دیدم و سه بار هم کتابش رو خوندم. به نظرم بهتره برم بقیه فیلم ها لیستتون رو ببینم. شما هم اگه می خواین خسته نشین روزی چهار تا از فیلمای کشکی وین دیزل رو بیینین یه وقت حوصلتون سر نره

  32. Darling گفت:

    فیلم The Perks of Being a Wallflower یکی از بهترین فیلم های ساخته شده در سال ۲۰۱۲ هست و یکی از فیلم های مورد علاقه من.

  33. ali گفت:

    سلام. واقعا خیلی لیستتون مزخرف بود . همه نوشته بودن مزایای گوشه گیر بودن فیلم خوبیه منم به خاطر نظرات بیشتر دوستان رفتم فیلمو نگاه کردم. با اینکه همه نظرات به اشتباه شما بخاطر قرار دادن فیلم مزایای گوشه گیر بودن تو لیستتون مخالفت کردن ولی بازم دلم نیومد که نظرمو ندم . خیلی اشتباه کردین که این فیلمو اینجا قرار دادین این فیلم یکی از بهترین فیلم هایی بوده که من دیدم و جزو ۵ فیلم برتر من بوده . این فیلم فوق العاده قشنگ بود و من به همه توصیه میکنم این فیلمو ببینن . من خودم این فیلمو تو ی هفته ۵ بار دیدم . بازم میگم خیلی اشتباه بزرگی کردی

  34. ترانه گفت:

    اگه سایت و نقدای تو هم نبود ذهنم هیچ وقت پر از چرندیات نمیشد

  35. نیما گفت:

    متاسفم برات اولا چرا فکر میکنی فیلمهای تینیجی فیلمهای بدی هستن من نوجوان نیستم نزدیک سی سالمه ولی هممون دوره نوجوانی و بلوغی رو گذروندیم خیلی دوره خاصیه عشق و عاشقیهای دوره نوجوونی هیچوقت از یادت نمیره فیلم مزایای گوشه گیر بودن از بهترین فیلمهای زندگیمه زود پاکش کن تا بیشتر از این علیهت جبهه نگرفتن

  36. Mostafa گفت:

    دیدگاهتون در مورد فیلم the perks of being a wallflower خوندم واقعا احساس تاسف کردم ،واقعا یک نفر چقدر میتونه سطحی نگر باشه ؟احتمالا از نظر شما منتقدین سایت معتبر rotten tomatoes هم دختران زیر ۲۵ سال هستند که نمره ۸۶ از ۱۰۰ رو به فیلم دادن!

  37. فائزه گفت:

    بنظر من مزایای گوشه گیر بودن فیلم خیلی خوبی بود و کارگردانی خوبی داشت چارلی وقتی سنش کم بود توسط خاله ش هلن مورد تجاوز قرار میگیره فردی که خیلی دوستش داشته و خودش رو باعث مرگش میدونه چون بعد از اون از خدا میخواد که خاله ش بمیره اما نمیتونه دلیلش رو به کسی بگه
    توی فیلم به جزییات کمتر پرداخته شده رمانش جزییات بیشتری داره

  38. Hossein گفت:

    فک کنم تک تک فیلمایی که اینجا نوشته شده رو بیاد ببینم 😐

  39. Saeed گفت:

    فیلم. مزایای سر به زیر بودن فقط در imdb رای مثبت نیاورده, بلکه از نظر منتقدین هم جز بهترین های سال ۲۰۱۲ بوده, این فیلم یکی از بهترین فیلم های مستقل, که بنظر من تنها فیلم عالی که در سبک نوجوانان و جوانان ساخته شده, و ریتم این فیلم عالی

  40. سعید گفت:

    فیلم مزایای گوشه نشین بودن رو کسی مثل تو که توی جامعه ی نابود شده ی ایران غرق شده هیچوقت نمیفهمه ٬ این فیلم می ارزه به خیلی از فیلم های درجه یک سینمای ما.
    به نظرم تو فعلا باید توی اجتماع بزرگ بشی بعد دیدن این فیلم هارو شروع بکنی

  41. Negar گفت:

    نه تنها فیلم مزایای منزوی بودن رو متوجه نشدید که به دخترای زیر ۲۵ سال هم توهین کردید پسرای نوجوان هم میتونن به اندازه یک سری از دحترای نوجوان سطحی نگر باشن ولی تو جامعه ما عادت شده که آقایون هر جوری که بخوان به زنها توهین میکنن امیدوارم یه روز این تبعیض جنسی از کشور مرد سالارمون پاک شه

  42. A گفت:

    نویسنده. لطفا ساقیتو عرض کن داری اشتباه میزنی ها

  43. سارا گفت:

    مزایای گوشه گیر بودن بهترین فیلمیه که تا حالا دیدم
    حتما ببینید پشیمون نمیشید

  44. زهره گفت:

    میشه بگی چه فیلمی از نظر تو خوبه؟؟؟؟؟

  45. Manihdd گفت:

    همه خبردارن که فیلم مزایای گوشه گیر بودن جز بهترین فیلم هاست ولی بعضی ها ترجیح میدن به جای استدلال سرشونو مثل کبک بکنن تو برف با این کار میخوان چشم گوش همه بسته بمونه شانس آوردیم تایتانیکو نزاشتن بعد بنویسن فروش بسیار کم

  46. میثم گفت:

    راستی من تا الان نظرم با آقا دامون تقریبا یکی بوده فیلم مزایای…. رو ندیدم الان میشینم میبینم ببینم این همه کامنت مخالف واسه چیه؟
    خیلی جالب شد ببینم حق با منتقده یا بقیه

    • damoon گفت:

      بعد از گذشت سال‌ها، چیزی از فیلم یادم نمانده. مواجه شدن با این‌همه کامنت منفی در طی این چند سال، که خیلی‌هاشان از سازنده‌ی فیلم هم بیش‌تر عکس‌العمل نشان داده‌اند (مطمئنم اگر کارگردان نوشته‌ی من را می‌خواند چنین ری‌اکشنی نشان نمی‌داد!)، کنجکاوم کرد دوباره سراغ فیلم بروم و ببینمش. شاید واقعاً من فیلم را به تناسب حال و هوایم در آن سال‌‌ها بد دیدم و فهمیدم.

  47. آرمان گفت:

    هزار بارم که ببینیش بازم یه فیلم تین ایجری؛شاید خیلی لطیف وظریف و قابل دفاع؛ پرداخت شده باشه شاید RATE (آی ام دی بی) ۱۰ کامل باشه؛شاید توو جذب مخاطبش خیلی موفق باشه ولی اینکه بخواد با شاهکارهای سینما مقایسه بشه قابل قبول نیست؛شاهکارهای بی چون وچرایی که با معیار آی ام دی بی قضاوت نمیشن.

  48. میثم گفت:

    سلام فیلم مزایای منزوی بودن رو دیدم.عجیبه!این همه هوادار تعصبی!به شک افتادم که من فیلم نمیفهمم آخه نه تنها از فیلم خوشم نیومد بلکه به زور تحملش کردم.حالا با ارفاق شاید فیلم ارزش یه بار دیدن رو داشته باشه ولی دیگه اینهمه تمجید عجیبه.الانم هر چی فک میکنم دلیل اینهمه هوادار و طرفدار فیلمو نمیفهمم شاید من یه فیلم دیگه دیدم!؟
    نه داستانشو فهمیدم نه رابطه بین شخصیت هارو.فیلمو چندبار قطع کردم و مجددا دیدم چون خسته کننده بود.تو رو خدا به من بد و بیراه نگین من فیلم سرم نمیشه خودم اعتراف میکنم.ممنون

    • آرمان گفت:

      چه بد وبیراهی آخه!!
      اولا که فیلم خیلی شاخی نبود
      بعدشم گیریم که ما اشتباه میکنیم و اصن هیچی از فیلم نمیفهمیم؛حق نداریم نظرمونو آزادانه اعلام کنیم؟؟

  49. من گفت:

    اینکه نفهمیدید کی از کی خوشش میاد و کی از کی متنفره و کلا داستانو نفهمیدید نشونه ی هوش پایین خودتونه به فیلم خرده نگیرید به نظرم این نقدای سطحی و خنده دار و بچگانه و اینکه یه نفر فکر میکنه با سن پایین یه نفر اونو حقیر کنه شرم آوره کلا اومدم نقد فیلم مزایای منزوی بودنو بخونم فقط و دنبال یه نگاه جدی بودم که وقتی خوندمش دیدم بقیه فیلمای لیستو بااااید ببینم حتما :)))) شما نقد نکن دیگه خواااهش می کنم

  50. Yasin.houran گفت:

    درسته که کل فیلم هایی که گفتی رو ندیدم و اون چند قلمی که دیدم و واقعا خوب بودن رو تو لیستت دیدم به سر تیترت شک کردم!

  51. _p_____h_ گفت:

    فقط نقدتون نسبت به the perks of being a wallflower(مزایای جلوچش نبودن!!!!) رو خوندم، به نظرم تیتر نوشتتونو میزنید” فیلم هایی که بزرگسالان نباید ببینند”، یا یه هنچین چیزی میزدید بهتر بود! به نظر من و نه تنها من، کلی از به قول شما تینیجر هایی که این فیلمو دیدن عاشقش شدن و باهاش زندگی کردن. فیلم از نظر خط داستانی داستان قوی ای نسبت به بقیه فیلم ها در سبک خودش(تینیجری!) داره و ” به نظر من” اصلا قابل مقایسه با بقیه فیلمهای این سبک نیست، و صد البته که فیلم برای تینیجرا ساخته شده، پس قرار نیست هر کسی با هر سنی خوشش بیاد،شما اگر قراره نقدی بنویسید، بهتره راجع به فیلم هایی که با روحیات و درگیری های شما مرتبطه بنویسید، نه این که بیاید انقدر تند، افراطی و بی معنی در باره چیزی که درگیر نیستید باهاش بنویسید.
    من کتابش رو هم خوندم، به نظرم فیلم نامه میتونست قوی تر از این باشه ولی خب نسبت به محدودیت هایی که باهاش مواجه بودن فیلم خوبیه، پیشنهاد میکنم اگه تو دوران تینجریتون به سر میبرید حتما ببینید و اگه حال کردید کتابشم بخونید.
    درضمن شاید دونستنش برای نویسنده این مطلب جالب باشه که این کتاب سالها در دبیرستان های معتبر برای تدریس و… استفاده شده. روز خوبی داشته باشید.

  52. MOHSENNASIM666 گفت:

    حالا این همه فیلم رو نقد کرده شمام گیر دادین به جلوی چشم نبودن!؟ حالا شاید اون یکی فقط اشتباه نقد شده!!
    واقعا که ایرانی هستید شماها!!! دمتون گرم😒😒😒

  53. سلام گفت:

    عزیزم شما فیلم مزایای گوشه گیر بودنو درست ندیدی که نفهمیدی خیلی هم فیلم جذاب و قشنگه اما با چند تاش موافقم

  54. مسعود گفت:

    فیلم، مزایای سر به زیر بودن، یک فیلم عالیه، اخه سما چرا میگید نبیننند، چرا حتما ببینید عالیه من که خیلی پسندم شد

  55. محمد گفت:

    داداش
    من ادم خیلی فیلم بازیم و اغلب اوقاتم فقط فیلمای خیلی خوب با نمره بالا رو میبینم
    به پیشنهاد ینفر مزایای گوشه گیر بودن رو دیدم ( به هر حال با خودم گفتم بعد این همه فیلم مفهومی یه استراحتی بدم ) و باید بگم این یکی از بهترین فیلمایی که بود که زندگیم دیدم و با خودم میکفتم چطوری من اینو تا الان ندیدم ، نمرشم کاملا حقشه ، و بهترین فیلم تینیجری که ساخته شده بنظرم همینه
    چرا چرت و پرت مینویسی ناموسا

    • ۱۰۰ بار تا حالا شرکت کردم دست خر گیرم اومد گفت:

      اینکه جیزی نیست رفیق، یبار دیگه بخون اون قسمتی که واسه مزایای گوشه گیر بودن رو نوشته،

      نوشته ” به راستی این جوانها از جان یکدیگر چه میخواهند”
      یاد کلیپ عسگر افتادم🤣🤣🤣
      به راسای مارها از جان عسگر چه میخواهند، بابا هر کی اینا رو نوشته معلومه شاسکوله

  56. مهدسی گفت:

    مزایای منزوی بودن یکی از بهترین فیلمهای ساخته شده تو سبک خودشه. داری اشتباه میزنی داداش

  57. کریگ شوارتز گفت:

    آدمهایی وجود دارن که نصف سواد و بینش سینمایی شما رو ندارن،بعد میان به فیلمهای چارلی کافمن میگن استفراغ هنری(به جز اترنال سانشاین).
    چارلی کافمنی که قطعا یکی از ۳ فیلمنامه نویس برتر قرن ۲۱عه.(خیلی دوست دارم نظرتون رو درباره ی سینکدوکی نیویورک و بینگ جان مالکوویچ بدونم)
    همین آدمها معتقدن تمام فیلمهای برادران کوئن به درد سطل آشغال میخوره،کوئنهایی که نمونه شون تو سینما نیست.
    حتی آدمهایی هستن که آلفرد هیچکاک و اورسن ولز و ژان پیر ملویل و دیوید لینچ و میشائیل هانکه رو اصلا کارگردان نمیدونن.
    غرض از نوشتن این لاطائلات این بود که واقعا چه وضعشه؟
    جدا بعد خوندن این کامنتا دچار فروپاشی ذهنی شدم!
    هزاران هزاران فیلم خوب وجود دارن که نمره هاشون تو این سایتای معتبر خیلی پایینه،اما فیلمای بی ارزشی ان؟
    طبیعتا نه.
    هزاران هزاران فیلم وجود دارن که اصلا نمره ی راتن تومیتوز و متاکریتیک ندارن،اما فیلمای فوق العاده ای هستن.
    تک تک این دوستانی که اینجا کامنت گذاشتن،معتقد به آزادی بیان و اون جمله ی “هر کسی سلیقه و طرز تفکری داره”هستن،اما دارن رعایتش میکنن؟نه.
    آدمایی که بعید میدونم حتی بدونن دیزالو یا پی او وی چیه،ولی ادعا دارن که سینما رو قورت دادن.
    من تعیین نمیکنم که کی فیلمبازه کی فیلمباز نیست،درسته که مهمترین رکن برای فیلمباز بودن،فیلم زیاد دیدنه،اما این همه چیزه؟
    اصلا تو زیاد فیلم ببین،انقدر درکت رو بالا میبره که….نمیدونم.
    شرمنده بابت نوشتن این لاطائلات به نظم درنیومده.

    • damoon گفت:

      ممنون از شما … اتفاقاً خیلی هم خوب نوشتید … بهرحال کسی که نقد می‌کنه، باید منتظر هم باشه که نقد بشه. چاره‌ای نیست. دوستان درباره‌ی اون فیلم به‌خصوص، من رو بسیار نواختن و من سعی کردم همه‌ی کامنتای منفی رو منتشر کنم. راستش بعد از سال‌ها که از دیدن فیلم گذشته، الان فکر می‌کنم دوباره برم ببینمش شاید من اشتباه کردم یا بد دیده بودم.

      • کریگ شوارتز گفت:

        حق با شماست.
        ولی کامنتایی مثل “این یارو مریضه” واقعا آدم رو اذیت میکنه.
        مثلا اگه یکی بگه ورتیگو مخاطب رو تشویق به نکروفیلیا،یا قاره هفتم مخاطب رو تشویق به خودکشی میکنه،حق داری بهش بگی بیمار،چون همه چیز واضح است.
        ولی اگه با یه فیلم ارتباط برقرار نکنی،قضیه فرق میکنه.
        دروغ چرا،من این فیلم رو ندیدم،با توجه به کامنتا و خلاصه داستان،بعید میدونم هیچوقت ببینم.
        اما پر واضحه که فیلم ارزش اینهمه تعصب رو نداره.
        خصوصا با توجه به این که فیلم یه اثر اقتباسیه،یعنی خوندن کتاب قطعا جذابتر از دیدن اون فیلمه.
        با توجه به سابقه ای که از آثار اقتباسی تو سینما داریم،تقریبا هیچکدومشون نتونستن برتر از کتاب باشن.
        این اثر هم نمیتونه یه استثنا باشه.
        شاید باید به شخصیت محور بودن فیلم هم اشاره کرد،الان مثلا شما فیلم معظم راننده تاکسی رو به خاطر بیارید.
        چقدرررر تو ایران طرفدار داره.
        اما باور کنید اکثرشون فقط به خاطر شخصیت تراویسه که انقدر عاشقشن.
        اونا نه تنها ذره ای درکی از این ندارن که مارتی تو دکوپاژ و میزانسن چه غوغایی کرده،یا حتی پل شریدر چجوری اون فیلمنامه رو نوشته،حتی کاملا به درون ذهن و شخصبت تراویس نفوذ نکردن.
        همون اتفاقی که واسه صورت زخمی افتاده،همه از آل پاچینو حرف میزنن،اما کسی نمیگه برایان دی پالما و الیور استون چه آتیشی به جون مدیرای استودیوهای هالیوود انداختن.
        شایدم دارم قضاوت میکنم،قضاوتی که بعید میدونم اشتباه باشه.

        • کریگ شوارتز گفت:

          البته گویا من یا اشتباهی رو مرتکب شدم که عذر میخواهم.
          مثل اینکه فیلم،حداقل از کتاب بهتره.
          و این رو مدیون اینه که نویسنده خودش کارگردان اثره و تونسته ضعفای رمان رو اینجا پوشش بده.
          یجورایی شده شبیه داستان رمان مزخرف دختر گمشده که جناب فینچر تو سینما تبدیلش کرد به یه شاهکار.
          در واقع انگار رمانهای نه چندان جذاب تو سینما جواب میدن،مثل اغلب آثار هیچکاک.

        • منتقد گفت:

          داش ببین اشتباه کردی فیلمو ندیدی، این فیلم واقعا شاهکاره و از مسائل جنسیتی، فمنیستی و غیره واقعا دوره، با توجه به فروششم میفهمیم که آندر ریتده و اینکه مردم از رو ظاهر فیلمو قضاوت کردن، راجب تاکسی درایورم بگم که هیچ چیز خاصی نداشت و واقعا فیلم نامه و کارگردانی افتضاح بود

      • Nadia گفت:

        چند ساله میگی دوباره میبینی
        ببین دیگه مرد😄🤝🏻

  58. حسین گفت:

    سلام
    یه لطفی به خودت بکن و دوباره فیلم مزایای سر به زیر بودنو ببین چون واضحه که چیزی متوجه نشدی پس اگر دیدی و هنوز فکر کردی فیلم چرتیه پس یه لطفی باز به خودت بکن و حداقل یه نقد درست حسابی بنویس یا اینکه برو سرتو با یه چیز دیگه گرم کن.

  59. پروفسور سلیمانی گفت:

    درود شما اگه خط ربط و المان های داخل فیلم های مثل مزایای سربه زیربودن نمیفهمی مقابل اثری چون بین ستارگانم همینطوری ری اکشن میدی مشکل صنعت ما همین نفهم بودن یک سری فرده که از درک وفهم و حتی سواد به دور هستند
    مزایای سربه زیربودن نه تنها مختص به نوجوانان نمیشه بلکه هویت دسیسی و تکامل زیستی و تغییرات خودآگاه و غیر خودآگاه بیان میکنه
    این فیلم عمیقا به تنهایی خود شناسی آشنا پنداری و درمقابل انزوا می پردازه
    دراین فیلم از طراحی صحنه نور لباس موسیقی لوکیشن های استفاده شده به کلی بگم تمامی جزیات به ویژه تدوین دارای برنامه و اهداف مشخص خوش ساختار ترین و بهترین درام اقتباسی عاشقانه چیز چرت و الکی نیست جناب

  60. تارا گفت:

    «جوانان پایین ۲۵سال که اکثرشان را هم دختران تشکیل میدهند…»
    شما اول رو ادبیاتتون کار کنید؛ بعد بیاید فیلم نقد کنید

  61. ash گفت:

    حتما پیش دکتر بزو احمق

  62. منتقد گفت:

    تو اصلا تو جایگاهی نیستی که بخوای همچین نقدیو بنویسی، فقط جوگیر شدی اومدی منتقد شدی 😂 من خودم فیلم بازم، اکثر فیلمای معروف و امتیاز بالا رو دیدم، ولی به جرعت میتونم بگم the perk of being a wallflower بهترین فیلم تو سبک خودش بود

    • med گفت:

      جالب اینه این ادم حتی نفهمیده دقیقا مشکل چاررلی ( نقش اصلی ) چی بوده و داره نقدم میکنه؟در حال پیدا کردن اعتماد بنفسش؟ تو چی میزنی که این اعتماد بنفسو به دست اوردی :))

  63. امیر گفت:

    ایکاش با لحن ملایم تری مینوشتین انقدر توهین آمیز نقد نمیکردین.

  64. xD گفت:

    بنظر من با این سطح فکر خودتونو بکشید به جامعه کمک زیادی کردید. متشکر

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سینمای خانگی من – نقد و بررسی فیلم