ماست‌فروش و ماستش …

ماست‌فروش و ماستش …

خیلی خیلی بیش‌تر از آن‌چه فکر می‌کردم طول کشید. طرح اولیه‌اش را اوایل سال پیش زدم و یکی دو ماه بعد نوشتنش را شروع کردم. قصدم این بود پنج‌شش ماهه تمامش کنم که به هزارو‌یک دلیل کشید به امسال و همین چند مدت پیش. اتفاقات زیادی باعث شد نوشتنش هر بار به تعویق بیفتد، از اسباب‌کشی‌ام به تهران تا ورودم به ماهنامه‌ی «فیلم» و البته مرگ مامان. چیزهای دیگری هم بود، اما خب این‌ها مهم‌ترین‌ها بودند. البته قبل از کامل شدنش و در حالی‌که هنوز پایانی نداشت آن را به فرشته‌ی سخت‌گیری داده بودم که لطف کرد و خواند و خوشبختانه نظرش هم مثبت بود. همین نظر مثبت انرژی خوبی به من داد تا کاری که خیلی مابینش فاصله افتاده بود را تمام کنم و مطمئن شوم کار خوبی شده. حالا هم به واسطه‌ی ورودم به «فیلم» و آشنایی تنگاتنگ با اهالی سینما و مخصوصاً تهیه‌کنندگان مختلف، پروسه‌ی ارائه‌ی فیلم‌نامه بسیار راحت‌تر شده است. کاری که همیشه شاید یکی‌دو ماه زمان می‌بُرد حالا در کم‌تر از چند روز انجام می‌شود و این یکی از موهبت‌های «مجله‌فیلمی» بودن است. رسم است که هیچ ماست‌فروشی از ماست خودش بد نمی‌گوید، اما ماست من انصافاً بد از آب درنیامده است. چیز بامزه‌ای شده که لااقل خودم از خواندنش کِیف می‌کنم. قصد تبلیغش را ندارم اما به نظرم کار خوبی شده که به ساختنش هم می‌ارزد حتی! پس بشتابید تا تمام نشده!

۸ دیدگاه به “ماست‌فروش و ماستش …”

  1. نگین گفت:

    سلام. تبریک میگم و خسته نباشید. ان شاالله به زودی فیلمش ساخته شود. برای موفقیت هایتان خوشحالم و چه خوب که در موردشان مینویسید.

  2. آرمان گفت:

    روح مادرتان در آرامش ابدی.

  3. میثم گفت:

    سلام و خسته نباشید بالاخره چی شد فیلمنامه فروختین؟آیا تا بحال فیلمنامه ای فروختین یا ساخته شده؟کنجکاوم و خیلی دلم میخواد درباره پروسه ارائه و فروش فیلمنامه بدونم اگه فیلمنامه کاملی داشتیم و ازش مطمئن بودیم چیکار کنیم؟این سوال هزاران نفر علاقه مند به فیلمنامه نویسیه که نمیدونن چیکار کنن.همه مث شما این موهبت فیلمی بودنو ندارن.مرسی

    • damoon گفت:

      سلام! چند سال پیش «این زن‌ها» از روی فیلم‌نامه‌ی من در شبکه‌ی نمایش خانگی ساخته شد که توضیحاتش را در یکی از پست‌های گذشته گفته‌ام. فیلم‌نامه‌ی «صد متر» و چندتایی که جدید نوشته‌ام در مراحل گفتمان هستند. امیدوارم امسال یکی‌شان به سرانجام برسد. موضوع ارائه و فروش فیلم‌نامه هم موضوعی طولانی‌ست که جوابش در یکی دو خط نمی‌گنجد. اما خلاصه‌اش این است که باید بگردید و «آدمش» را پیدا کنید که این کار به کفشی آهنی نیاز دارد!

  4. میثم گفت:

    انشالا که به توافق برسید و ساخته شوند.آرزوی سیمرغ بهترین فیلمنامه رو براتون دارم واسه خودمم همینطور.

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سینمای خانگی من – نقد و بررسی فیلم