تا دو نشه، بازی نشه!

تا دو نشه، بازی نشه!

معمولاً می‌گویند: (( تا سه نشه، بازی نشه ))، اما خب در جهت تابوشکنی هم که شده باشد، من می‌گویم: (( تا دو نشه، بازی نشه )). حالا ماجرای این اعداد و ارقام چیست؟ ماجرا این است که دوستان پیگیر اگر یادشان باشد، حدوداً سه ماه پیش، پُستی گذاشته بودم که خبر از برگزاری کلاس‌های نمایش و تحلیل فیلم می‌داد. کلاس‌هایی که قرار بود از اول تیرماه، به مدت دو ماه، در آموزشگاه آزاد سینمایی ایران برگزار شود. اما متأسفانه به دلیل برخی مشکلات، این امر میسر نشد و کلاس‌ها ( بهتر است بگویم دورهم‌نشینی‌ها ) شروع نشده، تعطیل شد. اما با برطرف شدن گیر و گرفت‌ها و البته با مساعدتِ مدیر آموزشگاه، جناب آقای محبی، با یک برنامه‌ریزی دقیق‌تر و حساب‌شده‌تر، این دورهمی‌ها، بالاخره برگزار خواهد شد. زمان برگزاری جلسات ( که از روز دوشنبه، دوم شهریور، ساعت ۱۷ شروع خواهد شد )، اسامی فیلم‌ها و نحوه‌ی ثبت‌نام و آدرس محل برگزاری این دورهمی‌ها را می‌توانید در جدول زیر ببینید.

امیدوارم اگر احساس کردید، دوست دارید شرکت کنید، معطلش نکنید! در این دورهمی‌ها قرار نیست به شکل خشک و رسمی، فقط سینما را بیاموزیم، بلکه می‌خواهیم از زندگی لذت بیشتری ببریم. ادعای زیر و رو کردنِ تاریخ سینما و نظریه‌پردازی هم نداریم! شعار کانون هم این است که: (( بهتر فیلم ببینیم، بهتر زندگی کنیم )). اگر خواستید اطلاعات دقیق‌تری درباره‌ی این کانون به دست بیاورید، می‌توانید با شماره تلفن مستقیمِ خودم تماس بگیرید: ۰۹۳۶۹۶۴۶۶۹۲

اما روزهای گذشته، به شدت درگیر ساخت هفتمین فیلم کوتاهم بودم با نام (( بیرون، درون )). فیلمی که دوست داشتم بسازمش و بالاخره بعد از دو ماه کلنجار رفتن، با کلی دردسر و گیر و گرفت، ساختمش. یک پلان/سکانسِ هفت دقیقه‌ایِ بدونِ قطع که به شدت کارِ سختی بود ( و تازه می‌فهمم ـ بیشتر می‌فهمم ـ که مُکریِ بیچاره چه کشید! ). البته فقر امکانات همیشه موجب می‌شود کارها سخت‌تر از آن چیزی که هست جلوه کند. بهرحال فیلم ساخته شد و شصت در صد از آن راضی‌ام. خیلی چیزها می‌شد در کار باشد که نشد یا آن لحظه به فکرم نرسید. لحظاتی می‌توانست بهتر باشد که نبود. بعد از چند بار دیدنِ فیلم، فکر می‌کردم می‌شد فلان کار را بکنم که نکردم. بهرحال زندگی همین است دیگر! از اشتباهاتمان درس می‌گیریم و تجربه می‌کنیم. از این‌که داستان مورد علاقه‌ام را ساختم، راضی‌ام از خودم و امیدوارم فرصتی پیش بیاید که دوستان پیگیر هم بتوانند فیلم را ببینند. شاید در جشنواره‌ی فیلم کوتاه تهران ( که با این فیلم در آن شرکت کردم، اگر که قبول شود ) یا جشنواره‌های دیگر. عکس زیر هم متعلق است به نمایی از فیلم، بدونِ این‌که داستان لو برود!

۲ دیدگاه به “تا دو نشه، بازی نشه!”

  1. سمانه گفت:

    بسیار عالی.:)با آرزوی موفقیت

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سینمای خانگی من – نقد و بررسی فیلم