شماره‌ی ۱ مجله‌ی «فیلم امروز»

شماره‌ی ۱ مجله‌ی «فیلم امروز»

پیش از این که بگویم در اولین شماره‌ی «فیلم امروز» چه نوشته‌ام، باید نکته‌ای عرض کنم: چند ماه گذشته، بارها درباره‌ی مجله‌ی مرحوم «فیلم» از من سئوال پرسیده‌اند؛ این که کارش به کجا کشیده و آیا من هم‌چنان آن‌جا خواهم بود یا نه؟ همین‌جا بگویم که اگر هم مجله‌ای با این نام ادامه داشته باشد (که خبر ندارم)، من هیچ‌گونه همکاری‌ای با آن نخواهم داشت و از این به بعد هیچ مطلبی از من در آن چاپ نخواهد شد. این از این.

اما برسیم به اصل مطلب؛ در اولین شماره‌ی «فیلم امروز» به اثر تکان‌دهنده‌ی خانم یاسمیلا ژبانیچ پرداخته‌ام: کجا می‌روی آیدا؟. فیلمی که مو بر تن‌تان سیخ خواهد کرد و یکی از بهترین شخصیت‌های زن سینما را پیش روی‌تان خواهد نشاند. سعی کرده‌ام به جوانب مختلف فیلم نگاهی بیندازیم، شخصیت زن داستان را تحلیل کنم و به ریزه‌کاری‌های کارگردانی بپردازم. فیلم فوق‌العاده‌ای‌ست. از دستش ندهید.

.

۸ دیدگاه به “شماره‌ی ۱ مجله‌ی «فیلم امروز»”

  1. کامشین گفت:

    امیدوارم این مجله سرنوشت خوبی داشته باشد.

  2. یونس گفت:

    آیین چراغ خاموشی نیست

  3. علی مشکات گفت:

    سلام و احترام. ممکن است یا بخشی خاص برای درخواست من – که متعاقبا خواهم گفت- در سایت تان بگذارید یا – زحمت مرا میبخشید- دست کم شخصا و و در پیامی شخصی درخواست مرا اجابت بفرمایید؟
    خواهشم این است که یک لیست از فیلمهای قابل تامل و ارزشمند را بگذارید که به دلایل مختلف مهجور مانده اند یا آن قدر که باید و شاید قدر ندیده اند و نامزد و برنده جشنواره ها نشده اند؛ فیلمهایی که بخت تبلیغ عمومی پیدا نمیکنند و تنها از اشخاص زبده و خبره و فیلمشناسی چون شما میتوان سراغ گرفت. فیلمهای کمتر دیده شده و کمتر پیشنهاد شده جهان. معمولابا سرچ چنین عنوانی فقط ده پانزده فیلم را میشود پیدا کرد، آن هم با زحمت و تازه فقط همانهاست. محبت بزرگی در حق من و امثال من که مشتاق دیدن فیلمهای جدی و مهجور هستیم میکنید. با سپاس و احترام مجدد

    • damoon گفت:

      سلام و ممنون از توجه شما … اگه با کمی حوصله و دقت و جست‌وجو، در همین سایت بچرخید، به هزاران فیلم برخورد خواهید کرد که ویژگی‌های مورد نظر شما رو داشته باشن.

  4. ایمان گفت:

    تبریک اما چرا لگوی مجله شبیه مجله فیلمه؟ مگه این مجله کاملا مستقل از آن مجله مرحوم نیست

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سینمای خانگی من – نقد و بررسی فیلم