شماره‌ی ۵۶۹ مجله‌ی «فیلم»

شماره‌ی ۵۶۹ مجله‌ی «فیلم»

از آنجایی که دیگر قرار نیست به پیشواز نوروز برویم، تصمیم گرفتم لااقل به پیشواز شماره‌ی نوروزی مجله‌ی «فیلم» بروم. شماره‌ای که فردا منتشر خواهد شد و علاوه بر بخش‌های سنتی‌ای مانند بهاریه‌ها و سبد نوروزی، یک غافلگیری اساسی هم دارد. اول از همه پیشنهاد می‌کنم بهاریه‌ی سروش صحت، یار ثابت شماره‌های نوروز را بخوانید. فوق‌العاده بامزه و خنده‌دار است. مناسب حال‌وهوای عجیب و غریب این روزهای ما. خودتان می‌دانید کدام «حال‌وهوا» را می‌گویم، نمی‌خواهم اسم آن «ملعون» را ببرم.

بخش «سینمای جهان» این شماره، پربارتر از همیشه است و حسابی متنوع. از نقد سریال بگیرید تا یک مطلب مثل همیشه پروپیمان از شهرام جعفری‌نژاد درباره‌ی زوج‌های کمدین تاریخ سینما که حسابی خواندنی‌ست. «سبد نوروزی» هم مانند هر سال مربوط می‌شود به مرور فیلم‌های مهمی که سال پیش در جهان اکران شد. من در این بخش، درباره‌ی دو فیلم نوشته‌ام. به نظرم دستکش طلایی (فاتح آکین) عجیب‌ترین و خشن‌ترین و تکان‌دهنده‌ترین فیلم سال قبل بود و قطعاً دیدنش را به افراد نازک‌دل توصیه نمی‌کنم. فاتح آکین کاری می‌کند کارستان و چنان بی‌پرده است که مو بر تن‌تان سیخ خواهد شد. دنیایی که او در فیلم ترسیم می‌کند، معنادار است و من سعی کرده‌ام این موضوع را توضیح بدهم. فیلم دوم اتاق فرار (آدام رابیتل) است. یک فیلم هیجان‌انگیز و جذاب از سری‌فیلم‌هایی‌ که تعدادی آدم در یک مکان بدون راه فرار اسیر می‌شوند و باید خودشان را نجات بدهند. بقیه‌ی دوستان، هر کدام یک فیلم معرفی کرده‌اند که خواهید خواند.

اما غافلگیری بامزه‌ی این شماره، بخش جدیدی‌ست که در این تعطیلی‌های اجباری و غیراجباری، حسابی سرگرم‌تان خواهد کرد. ۴۳ نفر از منتقدان و نویسندگان، هر کدام پنج فیلم برای دیدن انتخاب کرده‌اند. نتیجه‌اش یکی از مفرح‌ترین بخش‌های این شماره است که برای خواننده‌هایی که دنبال فیلم می‌گردند، حسابی جذاب خواهد بود. منبعی از فیلم‌های خوب که بارها می‌شود به آن رجوع کرد. من هم هر چند خسیسم و چندان اهل پیشنهاد دادن فیلم نیستم، انتخاب‌های خودم را نوشته‌ام؛ اولین مواردی که به ذهنم می‌رسید. در متن کوتاهی که برای این بخش نوشته‌ام، درباره‌ی خلق‌و‌خوی فیلم‌بینی‌ام چند خطی توضیح داده‌ام که برای دوستانی که مدام از من انتظار دارند فیلم معرفی کنم، راه‌گشا خواهد بود!

این هم شماره‌‌ی نوروز. می‌توانید خودتان را سرگرم کنید. و خلاصه این‌ که: فیلم ببینید و «فیلم» بخرید و مطالب من و دوستان را هم اگر فرصت بود بخوانید، ضرر ندارد.

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سینمای خانگی من – نقد و بررسی فیلم